معاون سیاسی ، امنیتی ، اجتماعی استانداری خراسان رضوی اعلام کرد؛

۱هزار و ۱۱۳ نفر در خراسان رضوی برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند

۱۳۹۸/۰۹/۱۷ - ۱۷:۱۱:۴۴
کد خبر: ۹۳۳۸۸۷
۱هزار و ۱۱۳ نفر در خراسان رضوی برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: ۱هزار و ۱۱۳ نفر از اقشار مختلف جامعه در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در فرمانداری و بخشداری ها در استان خراسان رضوی ثبت نام کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حسن جعفری در محل استانداری در نشست خبری ستادانتخابات استان درباره آخرین وضعییت ثبت نام شدگان افزود: ثبت نام در ساعت ۱۸ روز شنبه با تلاش همه دست اندرکاران و هیئت نظارت به اتمام رسید و تا کنون ۱هزار و ۱۱۳ نفر در استان خراسان رضوی به منظور شرکت در انتخابات ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه تعداد شرکت کنندگان این دوره از مجلس شورای اسلامی  نسبت به دوره های گذشته افزایش داشته بیان کرد:  در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۸۵۵ نفر شرکت کردنده بودند  که به نسبت  تعداد شرکت کننده ها برای این دوره از انتخابات مجلس رشد نیم برابری داشته و همچنین نسبت به دوره نهم مجلس که  ۳۷۷ نفر  ثبت نام کرده بودند شاهد رشد ۳ برابری و استقبال بیشتر بوده ایم.

وی ادامه داد:  بر اساس آمار شرکت کنندگان  ۹۸۳ نفر آقایان که  در کل ۸۷ درصد و ۱۳۰ نفر بانوان که ۱۲ درصد جمعییت شرکت کنندگان در حوزه خراسان رضوی ،  را شامل می شوند

جعفری با بیان تعداد داوطلبین بر اساس تفکیک مدرک تحصیلی گفت:  بر این اساس  ۵۳ نفر دارای مدرک لیسانس هستند اما با استفاده از تبصره معادل کارشناسی ارشد دریافت کردند و ۸۵۱ نفر  فوق لیسانس و ۱۴۳ نفر مدرک دکتری و ۶۳ نفردارای  مدارک حوزوی هستند.

 معاون سیاسی ، امنیتی واجتماعی استانداری خراسان رضوی همچنین خاطر نشان کرد:  مجموع داوطلبین ایثار گر در بین شرکت کنندگان  ۲۹۷ نفر بوده که جمعیت ۲۷ درصدی را شامل می شوند. 

جعفری در خصوص شرکت تعدادداوطلبینی که در گذشته سابقه نمایندگی  مجلس را داشته اند،  اظهار داشت:  مجموعا ۱هزار و۸۰ نفر فاقد سابقه نمایندگی هستند اما طبق آمار ۳۳ نفر با دارا بودن سابقه نمایندگی در انتخابات حضور دارند که شامل ۱۷ نماینده فعلی و ۱۶ نماینده ادواری نیز هستند.

وی در ادامه با اشاره به حضور گروه های سنی مختلف در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: متوسط گروه سنی داوطلبین در گروه های سنی ۳۰ تا ۷۵ سال است که ۱۳۷ نفر  بین ۳۰ تا ۴۵سال ، ۲۳۷ نفر بین ۳۶ تا ۴۰ سال ، ۱۷۶ نفر بین ۳۰ تا ۳۵ سال،  ۲۰۸ نفر بین ۴۱ تا ۴۵ سال،  ۲۰۵ نفر بین ۴۶ تا ۵۰ سال ،  ۱۵۱ نفر بین ۵۱ تا ۵۵ سال ، ۸۷ نفربین  ۵۶ تا ۶۰ سال ،  ۴۴ نفربین ۶۱ تا ۶۵ سال ،  ۲ نفر بین ۷۱ تا ۷۵ سال و ۶ نفر بین ۶۶ تا ۷۰ سال در گروه های مختلف سنی ثبت نام کرده اند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری با اشاره به شغل داوطلبین بیان کرد: در این دوره از انتخابات مجلس با ۳۰۲ شرکت کننده ، مقام اول را کارمندان دولت دارند و بعد از آن نیز به ترتیب فرهنگیان با ۲۱۷ عضو ، مشاغل آزاد با ۱۴۷ عضو، اساتید دانشگاه با ۱۱۸ عضو ، پزشکان با ۹۹ عضو و ۲۲ روحانی  خواستار شرکت در انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس هستند

جعفری  ادامه داد:  تعداد ثبت نام داوطلبین در شهرهای مختلف استان عبارت است از درگز با ۴۳ داوطلب، کاشمر و بردسکن ، خلیل آباد با ۳۴ داوطلب، تربیت حیدریه ، مه ولات و زاوه با ۳۷ داوطلب ، مشهد وکلات ۵۳۶ داوطلب ، قوچان و فاروج ۳۷ داوطلب، فریمان ، سرخس، بخش های احمدیه با ۴۱ داوطلب ، چناران و بینالود با ۵۱ داوطلب ، تربت جام وباخرز ، طالح آباد با ۷۱ داوطلب، نیشابور و فیروزه با ۸۵ داوطلب ، جغتای ، جوین و داور زن ۸۵ داوطلب ، خواف ، رشتخوار۵۷ داوطلب در انتخابات ثبت نام کرده اند.

وی در خصوص نحوه حضور احزاب در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در حوزه تفکرات در خراسان رضوی اصولگرایان با ۱۹۳ نفر ، اصلاح طلبان و اعتدال گرایان با ۲۹۱ نفر، مستقلین با ۳۸۷ نفرحضور دارند.

جعفری همچنین  گفت: همزمان با شروع ثبت نام شرکت کنندگان در انتخابات از ۴ مرجع قانونی ازجمله دادستانی کل کشور، ثبت احوال، اداره تشخیص هویت در خصوص سوابق داوطلبین استعلام شده و هیئت اجرایی منتظر پاسخ هست.

۵ نفر از خراسان رضوی در انتخابات خبرگان شرکت کرده اند

 در ادامه معاون سیاسی ، امنیتی واجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: تا کنون ۵ نفر در انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان از خراسان رضوی ثبت نام کرده اند

جعفری افزود: ثبت نام انتخابات مجلس خبرگان از جمعه آغاز شده و تا ۲۱ آذرماه  ادامه خواهد داشت و افراد صلاحییت شده برای ۸ سال انتخاب می شوند که البته انتخابات این دوره خبرگان به دلیل فوت آیت الله شاهرودی به صورت میان دوره ای است.

وی ادامه داد: به دلیل همزمانی در برگزاری انتخابات خبرگان با مجلس شورای اسلامی با دستور وزیر هیئت اجرایی تشکیل شد و تعداد کل هیئت اجرایی ۷۵ نفر هستند و تعداد کل حضور افراد در این هیئت ها ۸۲۵ نفر می باشند که از این تعداد ۲۲۵ نفر اعضای اداری، ۶۰۰ نفر معتمدین هیئت های اجرایی حضور دارند.

وی با اشاره به تعداد حوزه های انتخابیه افزود: ۷۵ حوزه در خراسان رضوی داریم که از این تعداد، ۱۲حوزه اصلی و ۶۳ حوزه انتخابیه فرعی را شامل می شود.

جعفری در پایان خاطر نشان کرد : تعداد افراد معرفی شده در ۲۹ شهرستان استان برای حضور هیئت های اجرایی ۵۷ نفر بوده که این افراد برای بار دوم احراز صلاحییت شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز