رئیس گروه مشارکت های اجتماعی اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان:

الکترونیکی شدن ثبت درخواست طرح و کارگاه سمن های مردم نهاد/ بیشترین درخواست تاسیس سمن های مردم نهاد در حوزه اجتماعی است

۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۱۴:۰۶:۴۰
کد خبر: ۹۳۴۲۰۲
الکترونیکی شدن ثبت درخواست طرح و کارگاه سمن های مردم نهاد/ بیشترین درخواست تاسیس سمن های مردم نهاد در حوزه اجتماعی است
رئیس گروه مشارکت های اجتماعی اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان ضمن اشاره به اینکه بیشترین درخواست تاسیس سمن های مردم نهاد در حوزه اجتماعی است از الکترونیکی شدن ثبت درخواست طرح و کارگاه سمن های مردم نهاد به زودی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا گلستان: قاسم مارزلو رئیس گروه مشارکت های اجتماعی اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان در گفتگو با خبرنگار برنا از الکترونیکی شدن ثبت درخواست طرح و کارگاه سمن های مردم نهاد به زودی خبر داد و اظهار کرد: در این طرح سازمان های مردم نهاد میتوانند درخواست طرح و کارگاه هایی که همه ساله از طریق وزارت ورزش و جوانان فراخوان میشود را از طریق لینک هایی که در سامانه ثبت و صدور اعتبار نامه سمن های مردم نهاد قرار داده خواهد شد ثبت نمایند.

وی توضیح داد: راه اندازی سامانه فوق به منظور حذف کاغذ، افزایش بهره وری دستگاه های دولتی و خدمت رسانی بهتر به سازمان های مردم نهاد و جوانان متقاضی صورت میگیرد که با اجرا شدن این طرح تمام روند تا تایید نهایی درخواست از طریق سامانه انجام میشود.

مارزلو گفت: امیدواریم بازخورد های مثبتی که از الکترونیکی کردن درخواست تاسیس و ثبت سمن ها داشتیم در این مورد نیز شاهد باشیم.

وی با اشاره به دوره آموزشی که توسط وزارت ورزش و جوانان و اداره کل مشارکت های اجتماعی جوانان که اخیرا در شهر مشهد برگزار شد تصریح کرد: کارشناسان مشارکت های اجتماعی آموزش کار با سامانه را در این دوره آموزش دیده اند و با راه اندازی سامانه دوره توجیهی برای سازمان های مردم نهاد نیز در رابطه با ثبت درخواست طرح و کارگاه ها برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: در استان گلستان حدود 80 سمن معتبر که از وزارت ورزش و جوانان اعبار نامه دریافت کرده اند وجود دارد که این سمن ها می توانند در فراخوان های وزارت ورزش و جوانان شرکت نمایند.

مارزلو افزود: در حال حاضر 335 درخواست تقاضای تمدید یا تاسیس سازمان مردم نهاد در سامانه وجود دارد که بیشترین درخواست تاسیس سمن های مردم نهاد در حوزه اجتماعی می باشد.

وی با اشاره به اینکه اساس سازمان های مردم نهاد بر مبنای فعالیت های داوطلبانه است تاکید کرد: اداره کل ورزش و جوانان به عنوان یکی از دستگاه هایی که تعدادی تشکل مردم نهاد زیر نظر آن فعالیت میکنند میتواند از طریق معرفی این سازمان ها به دستگاه های مختلف، دریافت مجوز های لازم برای برگزاری برنامه ها و فراخوان طرح ها و همکاری با آنان در اجرای طرح ها در رسیدن به هدف مورد نظر آن تشکل یاری گر آنان باشد.

وی در پایان به ایجاد خانه جوانان استان نیز اشاره کرد و افزود: راه اندازی خانه های جوانان به منظور ایجاد مکانی برای تامین فضا جهت برگزاری کارگاه ها و برنامه های تشکل های مردم نهاد می باشد.

خبرنگار:علی اصغرسلیمانی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز