در پروژه بهره برداری مترو مطرح شد؛

ایستگاه کوهسنگی با ۱۴ کیلومتر مسافت در مسیر مترو

۱۳۹۸/۰۹/۱۹ - ۱۱:۵۳:۴۲
کد خبر: ۹۳۴۵۹۲
ایستگاه کوهسنگی با ۱۴ کیلومتر مسافت در مسیر مترو
پروژه خط ۲ قطار شهری مشهد صبح امروز با حضور مسئولین استانی با افتتاح ایستگاه کوهسنگی تکمیل شد و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، در این مراسم محمدرضا کلائی شهردار مشهد در جمع خبرنگاران افزود: خدارا شاکریم که امروز حلقه آخر استفاده از خط ۲ قطار شهری مشهد به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: با توجه به تکمیل پروژه خط ۲ قطار شهری مشهد ظرفیت ۱۵ تا ۲۰ درصد به حمل ونقل عمومی این شهر اضافه خواهد شد.

شهردار مشهد همچنین در خصوص ناوگان اتوبوسرانی مشهد تصریح کرد: تا کنون ۱۵۰ واحد دستگاه اتوبوس خریداری شده که تا پایان سال به ظرفیت این ناوگان اضافه خواهد شد.

کلائی همچنین بیان کرد: با همکاری های کارگروه ملی زیارت مجوز ورود تاکسی های برقی را گرفته ایم و فراهم اوردن این امکانات در ناوگان تاکسیرانی در اولویت قرار دارد.

وی افزود: ریشه تمامی موضوعات حمل ونقل کاهش سرفاصله هاست و با توجه به استفاده مسافرین از خط یک قطار شهری، ۱۰ واگن خریداری شده و در حال مونتاژ قطعات در داخل کشور است و تا ۲ ماه آینده وارد مسیر خط ۱ می شود.

شهردار مشهد تصریح کرد: امیدواریم تا پایان سال ایستگاه اتوبوسرانی سلامت را به بهره برداری برسانیم.

 با توجه به آلودگی هوا باید زیر ساخت حمل ونقل را فراهم کنیم

 

در ادامه معاونت توسعه استانداری گفت:   تلاش می کنیم با توجه به آلودگی شهر مشهد توسعه حمل ونقل عمومی را افزایش دهیم و برای این کار باید زیر ساخت های لازم را فراهم کنیم. 

پزدان پناه همچنین تصریح کرد: تا کنون از وزارت کشور مجوز ، ورود ۶۰ واگن برای تکمیل قطار شهری مشهد را گرفته ایم و با توجه به تاکیدات استاندار خراسان رضوی و با توجه به افزایش مسافران در مشهد امیدواریم روز به روز بتوانیم حمل ونقل عمومی را در این شهر توسعه دهیم. 

 

مشهد پیشتاز پروژه های ریلی در کشور است

در ادامه مراسم عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت : از دست اندرکاران پروژه قطار شهری مشهد در تحقق بخشیدن به این هدف سپاس گزارم و بهره برداری این پروژه همت ، همگی دوستان بود که امروز میوه آن را می چشیم.

محمد هادی مهدی نیا افزود: پروژه های قطار شهری هزینه بر است و باید در مدت زمانی مشخص دیده شوند و امیدواریم بین بازده زمانی ۳ تا ۵ سال شاهد تکمیل قطار شهری مشهد باشیم.

وی خاطر نشان کرد: برای حفظ محیط زیست ، موثر ترین پروژه ها قطار شهری است که باعث کاهش آلودگی هوا می شود و مشهد در زمینه پروژه های ریلی در کشور پیشتاز است.

عضو شورای شهر مشهد درادامه با بیان آغاز عملیات خط ۳ قطار شهری مشهد ادامه داد: با همکاری های شورای اسلامی شهر مشهد و با وجود تمامی نوسانات ارزی نگذاشتیم پروژه های ریلی در مشهد به تعویق بیوفتد و با برنامه ریزی های صورت گرفته امیدواریم خط ۳ قطار شهری مشهد طرف بازده زمانی ۱سال ونیم آینده با ۷ کیلومتر مسیر به بهره برداری و مورد استفاده شهروندان برسانیم.

وی تصریح کرد: علیرغم تمایل کلنگ زنی خط ۴ قطار شهری را آغاز کردیم و امیدواریم شبکه ریلی شهر مشهد را ظرف ۵ سال به اتمام برسانیم.  

 

مهدی نیا بیان کرد: در خط ۱و خط۲ قطار شهری نتوانستیم شخصیت سازی ایستگاه انجام دهیم به طوریکه امروزه در شهرهای مسکو که پیچیده ترین خط ریلی درون شهری را دارند این اتفاق وجود دارد و سایر شهرها از جمله پاریس و لندن نیز به دنبال الگو برداری از این طرح هستند و ما توانستیم در ایستگاه کوهسنگی این طرح را پیاده کنیم تا مردمی که از این ایستگاه از قطار پیاده می شوند متوجه ورود به داخل پارک شهری باشند. 

در ادامه کیانوش کیامرز مدیر عامل قطار شهری مشهد گفت: خط ۲ قطار شهری با ۱۴ کیلومتر مسیر از انتهای طبرسی تا پایان پیروزی به اتمام رسید و ایستگاه  کوهسنگی که آخرین مقصد است امروز راه اندازی شد .

وی افزود : امیدواریم بتوانیم روند خط۳ و خط۴ پروژه قطار شهری مشهد را تسریع بخشیم. 

در پایان این مراسم ایستگاه کوهسنگی توسط شهردار مشهد افتتاح شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز