معاون اقتصادی استاندار البرز:

در دنیای امروز، علم یکی از پایه های مهم زندگی بشر است

۱۳۹۸/۰۹/۲۰ - ۱۱:۲۳:۳۱
کد خبر: ۹۳۵۰۷۰
در دنیای امروز، علم یکی از پایه های مهم زندگی بشر است
معاون اقتصادی استاندار البرز با تاکید بر اینکه در دنیای امروز، علم یکی از پایه های مهم زندگی بشر است، گفت: امروزه علم در کوچکترین امور زندگی روزمره انسان حتی از لحظه تولد موثر بوده و زندگی انسان در تمامی ابعاد بر پایه یافته های علمی بنا شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز؛ دکتر جهانگیر شاهمرادی در مراسم اختتامیه جشنواره پژوهشی سال 98 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، هدف از برگزاری جشنواره های پژوهشی را کاربردی کردن دستاوردهای علمی دانست و گفت: بخش های مهم زندگی انسان از جمله صنعت بدون علم معنا ندارد و لذا بایستی براساس تحقیقات بنیادین به ارائه محصولات در صنایع بپردازیم.

  وی تصریح کرد: بسیاری از تحقیقات دانشگاهی در عرصه تکنولوژیکی تبدیل به محصولات صنعتی شده و شرکت های دانش بنیان در سراسر جهان از نتایج این تحقیقات در ارائه محصولات خود در واحدهای صنعتی با شیوه های متفاوت استفاده می کنند.

    شاهمرادی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد اظهار داشت: در حال حاضر این تاکیدات در حال تحقق است و علیرغم کافی نبودن بودجه های پژوهشی و راه های ارتباطی میان دانشگاه و صنعت، شاهد این هستیم که در بسیاری از موارد میان تحقیقات دانشگاهی و صنایع ارتباط سیستماتیک و نفر به نفر حاصل شده است.

    وی در ادامه با بیان این نکته که تحقیق و پژوهش باید از پایه فکری و از سطح مدارس شروع شود، افزود: سمت و سوی فکری دانش آموزان و دانشجویان باید در راستای تبدیل علم به ثروت باشد چرا که علم اگر خوب باشد حتما ثروت آفرین خواهد بود.

   معاون استاندار البرز در پایان از نقش تمامی دانشگاه ها، نهادها، سازمان ها و موسسات اجرایی و علمی استان البرز در برپایی هرچه باشکوهتر این رویداد استانی تقدیر کرده و از دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و سازمان انرژی اتمی کشور به دلیل همکاری بسیار خوب و متعهدانه به صورت ویژه قدردانی نمود.

   گفتنی است در این مراسم پس از داوری های لازم توسط کمیته علمی جشنواره، از 42 نفر تقدیر شد که 12 نفر به عنوان پژوهشگر برتر در سطح استان البرز برگزیده شدند.

    همچنین از پژوهشگر پراستناد، ایده برتر، فناور برتر، سرآمدان علمی استان، معلم پژوهشگر برتر، دانش آموز پژوهشگر برتر و تعدادی از اعضای فعال شورای ستاد هماهنگی برگزاری جشنواره نیز تقدیر به عمل آمد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز