۷ روش مهم برای حفظ امنیت ماشین در برابر سرقت!

۱۴۰۱/۱۱/۱۸ - ۱۳:۲۵:۱۸
کد خبر: ۹۳۵۳۰۴
۷ روش مهم برای حفظ امنیت ماشین در برابر سرقت!
فارغ از این‌که ارزش و قیمت خودروی شما چقدر است یا نوع خودروی شما چیست، همیشه احتمال سرقت خود خودرو یا وسایل و تجهیزات داخل آن وجود دارد. با برنا همراه باشید تا با ۷ روش جلوگیری از سرقت خودرو و پیشگیری از آن بیشتر آشنا شوید.

به گزارش برنا ؛ هر کجا که خودروی خود را پارک می‌کنید و به هر نحوی که از به سرقت رفتن خودرو جلوگیری می‌کنید، همیشه اشتباه‌های ساده و البته پیش پا افتاده‌ای وجود دارد که احتمال به سرقت رفتن خودرو را بالا می‌برد. البته خوب می‌دانیم که شما تلاش زیادی برای خریدن اتومبیلتان می‌کنید و نمی‌خواهید به همین راحتی آن را از دست بدهید. با ۷ راهکاری که برای مقابله با دزدان بالقوه ارائه داده‌ایم می‌توانید بفهمید که چگونه از اتومبیلتان محافظت کنید.

۱- اتومبیل را در پارکینگ پارک کنید

دزدان همیشه به دنبال ماشینی هستند که در خیابان پارک شده باشد. اگر ماشینتان در خیابان نباشد احتمال دزدیده‌شدنش با درصد بالایی کمتر می‌شود. برای افرادی که خانه‌هایشان پارکینگ ندارد، اجاره کردن یک پارکینگ توصیه می‌شود. این ارزان‌ترین پیشنهاد نیست اما سرمایه‌گذاری برای ایمنی خودرویتان است. باید بدانید که خودرو علاوه بر جلوگیری از سرقت برای حفاظت، جلوگیری از آسیب و... به مکانی برای نگهداری احتیاج دارد. اگر چاره‌ای جز پارک کردن خودرو در خیابان ندارید، روش‌های بعدی را دنبال کنید.

۲- به اتومبیلتان رسیدگی کنید

جرم‌شناسی بیان می‌کند نظارت و نگهداری محیط‌های شهری در یک وضعیت خوب ممکن است از خرابکاری بیشتر و همچنین از تشدید جرم‌های جدی‌تری جلوگیری کند. در پی این نظریه، اتومبیلی که به‌خوبی از آن نگهداری شود، سارقان خودرو را می‌ترساند. تمیز و منظم نگه داشتن خودرو احتمال میل سارقان به سرقت را کمتر می‌کند. از سوی دیگر خودروهایی که نامنظم و به‌هم‌ریخته هستند، میل سارقان را به سرقت آن بیشتر می‌کنند. اگر آنها ببینند که شما به اتومبیلتان اهمیت می‌دهید و از آن مراقبت می‌کنید، حدس می‌زنند که زنگ اخطار و به احتمال زیاد راهی برای پیدا کردن اتومبیلتان دارید و به ایمنی ماشینتان توجه می‌کنید.

۳- اشیاء باارزش را در معرض دید قرار ندهید

فرض کنید شما (در جایگاه یک سارق) یک ماشین را با جعبۀ دستمال کاغذی کف آن می‌بینید. در جلوی آن ماشین دوم را می‌بینید که در آن یک آی‌پد، سیستم مسیریاب و یک ساعت مچی روی صندلی مسافر افتاده است. تمایل دارید کدام ماشین را بدزدید؟ کاری کنید که به نظر برسد هیچ‌چیز قیمتی در ماشینتان وجود ندارد.

۴- محل مناسب برای پارک کردن خودرو

اگر اتومبیلتان را در محلی پارک کنید که از نظر آماری میزان جرم و جنایت در آن زیاد است، در مقایسه با محلی که از نظر آماری امن‌تر است و نور خوب و نگهبانی عالی دارد، احتمال بیشتری برای سرقت اتومبیلتان وجود دارد. دقت داشته باشید که پارک کردن خودرو نزدیکی در یا پنجره منزل، مکان‌های پرنور، در نزدیکی مغازه‌ها و فروشگاه‌هایی که از آشنایان شما به حساب می‌آیند، مکان‌های خوبی برای پارک کردن هستند.

۵- قفل فرمان

در گام اول دیدن یک میلۀ فلزی بزرگ که مانع حرکت فرمان می‌شود، یک بازدارندۀ بصری خوب است. گام دوم این است که شما واقعا از یک قفل فلزی بزرگ استفاده می‌کنید تا از حرکت فرمان جلوگیری کنید. دلیلی وجود دارد که قفل فرمان به‌خصوص در مناطق شهری بسیار رایج است. البته این یک روش دفاعی آسان است و ایدۀ پشت آن این است که دزد را ترغیب کنید که ماشین شخص دیگری را سرقت کند.

۶- با همسایگان همکاری داشته باشید

اگر شما و چندین همسایه شما اقدام به پارک کردن خودرو در خیابان می‌کنند می‌توانید با یک همکاری مناسب به نحوی خودروها را در کنار یک دیگر پارک کنید که احتمال خارج کردن خودروها از پارکینگ امکان‌پذیر نباشد. نحوه پارک کردن خودروها بستگی به محل پارک دارد ولی می‌توانید با یک همفکری این کار را عملی کنید.

۷- همیشه درها را قفل کنید

این یکی به نظر خیلی ساده می‌آید اما باز هم نادیده گرفته می‌شود. دزدی که به دنبال سرقت اتومبیلی است، به دنبال وسیلۀ نقلیه‌ای می‌گردد که مالک آن مهربان است. مرحله اول را برایش کامل می‌کند و دسترسی آزادانه به محتویات خودرو را برای او فراهم می‌سازد. نه این‌که شما عمدا در خودرو را قفل نکنید ولی کوچک‌ترین سهل‌انگاری حتی در چند ثانیه برای باز گذاشتن در خودرو می‌تواند فرصت کافی برای سارقان باشد. عادت کنید که همیشه سوئیچ را خارج و در را قفل کنید. حتی برای توقف‌های لحظه ای و کوتاه مقابل منزل خودتان.

 

نظر شما
پرونده ویژه