استاندار آذربایجان شرقی:

بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان محلی برای تمام دلسوزان آذربایجان است

۱۳۹۸/۰۹/۲۱ - ۰۹:۱۳:۳۴
کد خبر: ۹۳۵۴۵۸
بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان محلی برای تمام دلسوزان آذربایجان است
استاندار آذربایجان شرقی گفت: بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان محلی برای تمام دلسوزان آذربایجان است و همه هنردوستان و اهالی فرهنگ و ادب آذربایجان باید زیر چتر حمایتی این بنیاد قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در مراسم تکریم و معارفه هیأت مدیره و مدیرعامل بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان، با قدردانی از اقدامات انجام یافته در این بنیاد، گفت: راه‌اندازی این بنیاد یکی از مطالبات بحق مردم آذربایجان و از وعده‌های دکتر روحانی بود که محقق شده و فعالیت‌های بسیار ارزنده‌ای در زمینه شناساندن مفاخر، فرهنگ، هنر و ادبیات فولکلور آذربایجان انجام داده است.

وی ابراز امیدواری کرد هیأت مدیره و مدیرعامل جدید این بنیاد نیز با دقت، سلامت و قدرت در زمینه شناساندن هرچه بیشتر فرهنگ غنی آذربایجان تلاش کند.

استاندار آذربایجان شرقی، ایران مدرن را مدیون آذربایجان دانست و عنوان کرد: خطه آذربایجان در تمامی برهه‌های حساس کشور پیشتاز بوده و در تمامی عرصه‌های مهم سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خوش درخشیده است.

وی از تبریز و آذربایجان به عنوان اسطوره تاریخ نام برد و گفت: مردم فهیم آذربایجان بارها نشان داده‌اند که دلبسته ایران هستند و در قضایای اخیر هم مردم تبریز و آذربایجان، راه خود را از اغتشاش‌گران جدا کردند و با پیشگامی خود یک حرکت عظیم ملی را برای حمایت از انقلاب اسلامی و امنیت کشور به راه انداختند.

پورمحمدی تأکید کرد: باید در جای جای آذربایجان شعار «ایران، ایران» سر بدهیم و برای شناساندن ظرفیت‌ها و مفاخر خود نیز تلاش کنیم.

وی با انتقاد از کسانی که به مدافعان فرهنگ، زبان و هنر آذربایجان اتهام‌های ناروا می‌زنند، گفت: ما باید سینه سپر کرده و از زبان، فرهنگ و هویت خود دفاع کنیم و اجازه ندهیم برخی افراد با طرح غلط مطالبات مردم آذربایجان، به فرهنگ ما ضربه بزنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز