افتتاح میدان دریادار همتی فرمانده شهید ناوچه پیکان

۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۲۱:۰۰:۵۹
کد خبر: ۹۳۶۳۶۹
افتتاح میدان دریادار همتی فرمانده شهید ناوچه پیکان
میدان امیر دریادار «محمد ابراهیم همتی» فرمانده شهید ناوچه پیکان عصر شنبه با حضور معاونان فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و مسوولان ارشد استانی در شهر سمنان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ شهردار سمنان در حاشیه افتتاح این طرح گفت: ۴۱ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح هزینه شده است و ساخت طرح جدید میدان دریادار همتی در خرداد ۹۷ آغاز شد.

سیدمحمد ناظم رضوی خاطر نشان کرد: مساحت این طرح سه‌ هزار و ۷۲ متر مربع در سه طبقه و طول و عرض میدان به ترتیب ۸۳ و ۴۵ متر مربع است.

شهردار سمنان اضافه کرد: ارتفاع دکل این میدان ۲۴ متر و طبقه‌های اول تا سوم آن به ترتیب ۴۰۰، ۱۹۰ و ۷۱ مترمربع مساحت دارد.

در آیین افتتاح این میدان، امیر دریادار حمزه علی کاویانی معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، امیر دریادار رحیم قیطاسوند معاون نیروی انسانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، احمد همتی نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، سید عباس دانایی فرماندار سمنان و جمعی از شهروندان و مسوولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.

۳۹ سال پیش در هفتم آذر ۱۳۵۹ شهید امیر دریادار محمدابراهیم همتی با رشادت و جانفشانی‌های خود به عنوان فرمانده ناوچه قهرمان پیکان در عملیات مرواید، در جریان نبردهای حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس، نگهبان ابدی خلیج همیشه‌فارس و جاودانه تاریخ ایران شد.

شهید امیر دریادار همتی یکی از شهیدان دفاع مقدس و از اهالی سمنان است که در هنر، علم و عمل یک اسطوره بود، شاید نیروی دریایی دیگر به مانند او نخواهد دید و به پاس رشادت‌های این جوانمرد ایران زمین هفتم آذر، سالروز شهادتش، به عنوان روز ملی نیروی دریایی انتخاب شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز