معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبرداد:

مرکز نوآوری دانشگاه راه اندازی میشود

۱۳۹۸/۰۹/۲۵ - ۱۷:۰۵:۵۳
کد خبر: ۹۳۷۳۸۹
مرکز نوآوری دانشگاه راه اندازی میشود
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در گلستان مجوز مرکز نوآوری را دریافت کردیم و کارهای نهایی برای عقد قرارداد در حال انجام است و مبلغ 700 میلیون برای این مرکز در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا گلستان؛ محمدرضا هنرور ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان به ضرورت ورود خیران در بخش تحقیقات و پژوهش تأکید کرد و گفت که باید حق معنوی آن ها هم حفظ شود.

وی با اشاره به حوزه فناوری سلامت گفت: با حضور معاون علمی و فناوری در گلستان مجوز مرکز نوآوری را دریافت کردیم و کارهای نهایی برای عقد قرارداد در حال انجام است و مبلغ 700 میلیون برای این مرکز در نظر گرفته شده است.

هنرور از راه اندازی مرکز نوآوری دانشگاه به کمک خیرین در شهرک جامی گرگان خبرداد و گفت: در بیمارستان پنجم آذر هم مرکز نوآوری، فناوری و تجهیزات پزشکی راه اندازی شده است.

هنرور با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی عضو کمیته سیلاب است، بیان داشت: ما یکی از بهترین برنامه ها را به عنوان سلامت در بلایا طراحی کرده ایم و وزارت خانه پذیرفته است که  دانشگاه فوکال پوینت برنامه سلامت در سیل کشور شود.

وی با بیان اینکه بیماری سل جزو بیماریهای شایع در گلستان است افزود: یکی از معضلات بیماران سل سوء تغذیه است و ما با همکاری بنیاد علوی توانستیم سبد مواد مغذی و مشاوره و درمان را در یک مقطع برای این افراد در نظر بگیریم.

وی با اشاره به بیماری سرطان در گلستان گفت: سرطان مری در گلستان روند رو به کاهش داشته است اما سرطان معده در استان در حال افزایش است.

هنرور تصریح کرد: مصرف چای داغ، مصرف تریاک و عدم مصرف میوه و سبزیجات از عوامل ایجاد سرطان مری است.

وی با بیان این که سالانه دو هزار و ۸۰۰ نفر در سال در گلستان به سرطان مبتلا می شوند، گفت که به طور میانگین از هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۶۰ نفر به سرطان مبتلا می شوند.

هنرور خاطرنشان کرد: که مطالعه کهورت گلستان بزرگترین مطالعه سرطان در خاورمیانه است.

خبرنگار: 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز