رییس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی اردبیل:

استان اردبیل مرکز شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان شد

۱۳۹۸/۰۹/۲۸ - ۱۷:۲۰:۵۷
کد خبر: ۹۳۸۷۰۳
استان اردبیل  مرکز شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان  شد
رییس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی اردبیل گفت: این استان از بین سه استان مرزی کشور به عنوان مرکز شهرک صنعتی مشترک ایران و جمهوری آذربایجان انتخاب شد.

به گزارش برنا،حسین پیرموذن روز پنجشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود: از بین استان‌های اردبیل ، آذربایجان‌شرقی و گیلان ، این استان به سبب دارا بودن زیرساخت‌های لازم و نزدیکی بیشتر با جمهوری آذربایجان به عنوان مرکز شهرک صنعتی مشترک ایران و جمهوری آذربایجان انتخاب و طرف آذری هم توافق اولیه را قبول کرده است.

وی با بیان اینکه این مرکز اردبیل را از بن‌بست خارج می‌کند،گفت: ایجاد شهرک صنعتی مشترک و اتصال خط ریلی بین ایران و آذربایجان نتیجه تمام تلاش‌های مسوولان است که امروز از سوی استاندار اردبیل عملیاتی می‌شود و با تحقق این ۲ طرح شاهد توسعه مراودات اقتصادی و تجاری با جمهوری آذربایجان خواهیم بود.

پیرموذن افزود: احداث این شهرک صنعتی موجب تحولات عظیمی در حوزه اقتصادی در استان و کشور شده و از طریق این شهرک می‌توان از امتیازات ۲ کشور در بحث رونق اقتصادی و تجاری استفاده کرد.

وی بیان‌کرد: با احداث این شهرک می‌توان صنایع تبدیلی و بسته‌بندی را در این منطقه ایجاد و صادرات محصولات تولیدی استان را به کشورهای آسیای میانه و روسیه در سریع‌ترین زمان انجام داد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل درباره احداث خط ریلی بین ایران و آذربایجان گفت: توافق اولیه برای این طرح انجام شده و بزودی شاهد تحقق آن خواهیم بود.

او با تاکید بر اینکه توسعه خطوط ریلی یکی از راه‌های افزایش صادرات و رشد اقتصادی منطقه است، افزود: احداث پروژه اتصال استان اردبیل به خط ریلی جمهوری آذربایجان موجبات توسعه استان را بیش‌ از پیش فراهم می کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز