نماینده مجلس تاکید کرد:

لزوم پای‌بندی به پیمان‌های بین‌المللی برای حفاظت از محیط زیست

۱۳۹۸/۱۰/۰۱ - ۱۱:۱۴:۱۵
کد خبر: ۹۳۹۶۸۰
لزوم پای‌بندی به پیمان‌های بین‌المللی برای حفاظت از محیط زیست
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و عضو انجمن جهانی پزشکان صلح و سلامت گفت: پای‌بندی به پیمان‌های بین‌المللی یکی از راه حل‌های اساسی برای حفاظت از محیط زیست است و جامعه جهانی باید این مهم را مدنظر قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛  احمد همتی شامگاه شنبه در نشست تخصصی درباره طرح مشارکت محور دشت چلیم، ترویج شیوه نوین دامداری در جهت کاهش فشار بر مراتع  در راستای حفاظت از گونه در حال انقراض یوزپلنگ ایرانی که در دفتر انجمن توسعه و آبادانی مهدیشهر با حضور «ماریا دوتسنکو» رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در ایران، ابراز داشت: اکنون به رغم افزایش دانش و اطلاعات بشر در رابطه با اهمیت حفاظت از محیط زیست و انتقال این میراث گرانبها به نسل های آینده، جامعه بشری دچار بحران زیست محیطی شده است.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی با توجه ضرورت حفظ محیط زیست، طرح ها و قوانین متعددی را به تصویب رسانده و دولت را مکلف به اجرای اقداماتی مانند نظارت بر ارزیابی اثرات زیست محیطی طرح های بزرگ،احیای تالاب های بحرانی و در معرض تهدید ، تامین اعتبار مورد نیاز جهت اجرای تعهدات بین المللی حوزه محیط زیست، نظارت بر اجرای طرح های جامع مدیریت پسماند به ویژه در سواحل دریاها، جنگل ها و حاشیه تالاب ها کرده است.

به گفته همتی، موظف نمودن دولت برای تشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی برای احیا ، توسعه و غنی سازی جنگلها، از دیگر اقدامات مجلس‌ شورای اسلامی است.

وی ادامه داد: اجرای عملیات آبخیزداری حداقل در وسعت ١٠ میلیون هکتار، بیابان زدایی حداقل در وسعت یک میلیون و ١۴٠ هزار هکتار، ارتقای پوشش ١٠٠ درصدی حفاظت از جنگل ها و مراتع و اراضی ملی و مناطق چهارگانه زیست محیطی با مشارکت جوامع محلی، تعادل بخشی دام و مراتع از دیگر اقدامات انجام شده برای حفظ محیط زیست است.

نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه بیان کرد: اجرای برنامه مدیریت سبز شامل مدیریت مصرف انرژی، آب، مواد اولیه ، تجهیزات و کاغذ ، کاهش مواد جامد زائد و بازیافت آنها از دیگر برنامه‌های مهم در حفاظت از محیط زیست است.

وی تاکید کرد: حفاظت از محیط زیست نیاز به فرهنگ سازی به ویژه در قشر کودک و نوجوان دارد.

وی احیای رویشگاه های مرتعی و توسعه و فرآوری گیاهان دارویی، ارایه برنامه جامع مقابله با ریزگردها، از رده خارج کردن سالانه ١٠ درصد موتورسیکلت های بنزینی و جایگزینی با موتورسیکلت‌های برقی،ممنوعیت بهره برداری چوبی از درختان جنگلهای کشور را از دیگر برنامه‌های حفاظت محیط زیست عنوان کرد.

وی یادآور شد: یکی ازمهم‌ترین مصوبه‌های مجلس، قانون پنج ساله تنفس جنگل است ، این طرح در سایر کشورها هم اجرا شده و نتایج مناسبی داشته و در استان سمنان هم هزاران هکتار جنگل، از جمله جنگل های هیرکانی وجود دارد که مورد حفاظت است و حتی جنگل کاری هم در دستور کار مسئولان استان است.

رییس مرکز سازمان ملل به منظور شرکت در همایش تخصصی حفاظت از گونه در خطر انقراض یوزپلنگ آسیایی و حضور در آیین گشایش نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی همکاری ایران و سازمان ملل متحد به استان سمنان سفر کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز