سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال :

۱۵ هزار کیلومتر باند از جاده‌های خلخال برف‌روبی شد

۱۳۹۸/۱۰/۰۲ - ۱۰:۱۱:۵۸
کد خبر: ۹۴۰۱۳۱
۱۵ هزار کیلومتر باند از جاده‌های خلخال برف‌روبی شد
سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال گفت: پاییز امسال ۱۵ هزار کیلومتر باند از جاده‌های برف‌گیر این شهرستان برف‌روبی و بازگشایی شده است.

به گزارش برنا،معروف خسروی روز دوشنبه در جریان بازدید فرماندار خلخال از اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال افزود: ۱۲ گروه راهداری با بکارگیری ۳۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک ،نیمه‌سنگین و سنگین وظیفه برف‌روبی و بازگشایی بیش از ۸۰۰ کیلومتر از راه‌های ارتباطی اصلی ،فرعی و روستایی این شهرستان را بر عهده داشتند.

وی گفت: علاوه بر ماشین‌آلات در اختیار اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال به دلیل وسعت و تعدد راه‌های ارتباطی برف‌گیر ، تعدادی از ماشین‌آلات سنگین برف‌روبی بخش خصوصی نیز بصورت استیجاری و فصلی برای کمک به ناوگان راهداری بکار گرفته می‌شود.

وی با اشاره به بارش سنگین برف در آبان و آذرماه ماه امسال گفت: بازنگهداری و بازگشایی گردنه سخت و صعب‌العبور الماس واقع در جاده ارتباطی خلخال - اسالم کار بسیار سختی است که تلاش راهداران مانع از مسدود شدن این مسیر برف و کولاک‌گیر حتی برای ساعاتی در طول فصول سرد سال می‌شود.

خسروی افزود: برای مقابله با پدیده یخ‌بندان سطح جاده‌ها امسال بیش از سه هزار تن مخلوط نمک و ماسه خریداری و انبار شده که در مواقع لزوم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فرماندار خلخال نیز در این بازدید با گرامیداشت روز راهدار گفت: کار بسیار سخت بازگشایی و نگهداری راه‌های ارتباطی برف‌گیر منطقه بویژه گردنه سخت الماس بر کسی پوشیده نیست.

فریدون بابایی افزود: نگهداری و بازگشاییی گردنه الماس و جاده ارتباطی خلخال - اسالم به عنوان تنها راه دسترسی مردم خلخال به استان گیلان در فصول سرد سال هزینه‌های مالی سنگینی را بر دولت تحمیل کرده و موجب استهلاک ماشین‌آلات راهداری می‌شود.

او اظهارامیدواری کرد با احداث یک دهنه تونل در مسیر این گردنه مشکلات راهداری جاده همیشه برف‌گیر برطرف شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز