وزیر کشور در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد بیان کرد:

افزایش میزان تخلیه وبارگیری و صادرات کالا در سال جاری نوید بخش رونق تولید در منطقه است

۱۳۹۸/۱۰/۱۲ - ۲۳:۱۹:۳۲
کد خبر: ۹۴۴۸۷۷
افزایش میزان تخلیه وبارگیری و صادرات کالا در سال جاری نوید بخش رونق تولید در منطقه است
وزیر کشور در جریان بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت: افزایش میزان تخلیه وبارگیری و صادرات کالا در سال جاری نوید بخش رونق تولید در منطقه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از بهشهر؛ عبدالرضا رحمانی فضلی در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد، اظهار کرد: با توجه به حضور ایران در تجارت اوراسیا و تعرفه‌های ترجیحی که روی 500 قلم کالا وضع شده است به طور یقین بندرامیرآباد یکی از بنادر فعال در کشور خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت صنعتی، گردشگری، خدماتی و نفتی در بندرامیرآباد پیش بینی شده ابراز امیدواری کرد و گفت: با امتیازاتی که به بندرامیرآباد با منطقه آزاد شدن آن که چندی پیش نیز در هیأت دولت به تصویب رسید تعلق خواهد گرفت شاهد نقش آفرینی بیش از پیش این بندر در مناسبات اقتصادی کشور باشیم.

وزیر کشور در ادامه بیان کرد: بندر امیرآباد با حمل و نقل و مسیرهای دسترسی چند وجهی، قرارگیری در کریدور شمال- جنوب و حلقه ارتباط کشورهای آسیای میانه و شمال دریای خزر با جنوب ایران محلی جذاب برای بازرگانان و تاجران است که روند رو به رشد توسعه ساختاری، تجهیزاتی و نرم افزاری افزایش ترانزیت کالا را رقم می زند.

رحمانی فضلی بندر امیرآباد را نقطه امید بخش و قابل اعتنا اقتصاد کشور برشمرد و عنوان کرد: افزایش میزان تخلیه وبارگیری و صادرات کالا در سال جاری نوید بخش رونق تولید در منطقه است.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه بندرامیرآباد در واگذاری امور به سرمایه‌گذار بخش خصوصی الگوی مناسبی برای بنادر کشور به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: بندرامیرآباد با دارابودن قابلیت‌های الکترونیکی باید از بندری اقتصادی به بندری اقتصادی الکترونیکی تبدیل شود.

رئیس شورای امنیت کشور با اشاره به نقش مهم و کلیدی بندرامیرآباد به عنوان بزرگترین بنگاه اقتصادی شمال کشور، اظهار کرد: این بندر با امکانات و موقعیت بی نظیر خود توانسته تحریم‌ها را به فرصت تبدیل و اقتصاد منطقه را متحول کند.

در ادامه این بازدید سیاوش رضوانی، مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد، این بندر را به عنوان بندر ثبت رکوردهای بی‌نظیر معرفی و خاطرنشان کرد: بندر امیرآباد توانست در سال گذشته و همچنین در سال جاری حد نصاب جدیدی را در میزان تخلیه و بارگیری کالا، میزان تخلیه کالاهای ورودی و تعداد کشتی‌های ورودی به بندر ثبت نماید.

وی عنوان کرد: میزان تخلیه و بارگیری کالا در سال جاری 3 میلیون تن می باشد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با رشد 13 درصدی، سهم 65 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در شمال کشور را در همین مدت  از آن خود کند.

مدیر بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر در پایان گفت: سهم 75 درصدی صادرات و 66 درصدی تخلیه کالاهای اساسی، تنها بخشی از دستاوردهای بندرامیرآباد می باشد که در میان بنادر شمالی کشور به نام این بندر به ثبت رسیده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز