علمای اهل سنت خاش:

شهادت سردار سلیمانی به وحدت اسلامی قوت بخشید

۱۳۹۸/۱۰/۱۴ - ۱۶:۲۰:۴۹
کد خبر: ۹۴۵۶۲۹
شهادت سردار سلیمانی به وحدت اسلامی قوت بخشید
علمای اهل سنت خاش سیستان و بلوچستان اعلام کردند: شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش ضمن برملا کردن چهره پلید آمریکای جنایتکار و تروریست ها به همبستگی و وحدت اسلامی در دنیا قوت و استحکام بخشید.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مرد روزهای سخت و محبوب قلب ملت بزرگ، مومن و انقلابی ایران و مردم مسلمان و آزاده دنیا بود که در سالهای خدمت و حضور در جبهه های مقاومت، جهاد، ایثار و شهادت به اسلام و نظام اسلامی عزت و افتخار هدیه کرد.

سردار شهید قاسم سلیمانی در جنگ میان اسلام و کفر به مستکبران جهان نشان داد که هویت پوشالی شان درهم شکستنی است و با مجاهدت و ایثار و مقاومت جانانه می توان بر ابرقدرت ها چیره شد و به آنها درسی داد که در آن نجات محرومان و مظلومان و نابودی ظلم و ستم و استبداد جنایتکاران نهفته است.

شماری از علمای اهل سنت شهرستان خاش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کردند: دشمنان استکباری و در راس آنها ترامپ و سران جنایتکار آمریکایی و صهیونیستی با رقم زدن حادثه تروریستی و به شهادت رساندن سربازان رشید سپاه اسلام فکر می کنند که توانسته اند به اسلام و انقلاب ضربه وارد و ابهت مسلمانان را درهم بشکنند، اما با این اقدام نابودی و زوال خود را نزدیک تر ساختند.

امام جمعه اهل سنت خاش به خبرنگار ایرنا گفت: دشمنان اسلام و کشور از سالهای نخستین انقلاب تاکنون با ملت بزرگ ایران در جنگ و پیکار بوده اند و انجام حوادث تروریستی و ترور شخصیت های محبوب و مورد وثوق مردم از اهداف پلید آنها بوده که قابل پیش بینی است، اما نمی دانند با عملیات های تروریستی و شهادت نخبگان و نیروهای جهادی و افراد خدمتگزار به استحکام و عظمت این سرزمین و ملت همیشه در صحنه و مقتدر افزوده می شود.

مولوی محمدعلی شهنوازی افزود: سپاه محبوب و نیروهای خدمتگزار در این مجموعه و بویژه سردار سپهبد سلیمانی در قلب مردم ایران جای دارند و حرکات تروریستی و جنایتکارانه نمی تواند مردم ما را از مسیر دفاع از ارزشها دور کند.

وی اظهار داشت: سربازان رشید سپاه اسلام با ویژگی مردمی و عملگرا و خادم بودن، اخلاص، تبعیت از رهبری و شجاعت بی مثال و روحیه شهادت طلبی به فکر اجرای عدالت و مقابله با ظلم و ستم مستکبران بوده و برای عظمت و ابهت و اقتدار اسلام و انقلاب جانانه در صحنه مقاومت مانده اند.

رابط نهاد نمایندگی رهبری در امور اهل سنت خاش نیز گفت: این اسلام و انقلاب با هدف مقابله با زورگویان و مستکبران شکل گرفته و در مسیر خدمت به مردم مظلوم دنیا و نابود ساختن ظالمان شهیدانی تقدیم راه اسلام و میهن می شود، لذا این شهادت ها افتخاری بزرگ برای این امت بوده و قطعا انتقام سختی از جنایتکاران گرفته می شود.

مولوی یعقوب حسین‌بر افزود: دشمنان استکباری و صهیونیستی باید بدانند مردم ما هوشیار و بیدار و پا در رکاب رهبری به عزت و عظمت اسلام و انقلاب می اندیشند و نثار کردن خون و جان و مال را به عنوان یک ارزش می پندارند.

وی اظهار داشت: شهید سرافراز سلیمانی سرداری شجاع و خدمتگزاری به تمام معنا بودند گرچه اکنون جای ایشان خالی است، اما در دلها جا گرفته اند و زنده و همیشه جاوید هستند.

وی بیان کرد: نبود سردار سلیمانی درد و نقصانی بزرگ است اما یقین بدانید جانشین ایشان و افراد شایسته دیگر نیز می توانند راه او را ادامه دهند و قطعا هر فردی از ما برود فردی دیگر پرچم اسلام را به دست می گیرد.

مولوی عبدالستار حسین زهی امام جمعه مسجد جامع حنفاء اهل سنت خاش نیز گفت: برای حفظ و اعتبار اسلام و انقلاب هر چه جان و خون ها نثار شود و دشمنان تلاش کنند خدمتگزاران ما را از بین ببرند، ریشه های اتحاد و همدلی و انسجام امت اسلامی مستحکم تر خواهد شد و نابودی و زوال دشمنان زودتر فرا می رسد.

سردار عبدالعزیز مرادزهی از معتمدان و بزرگان طوایف شهرستان خاش هم گفت: شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی قابل باور نیست، گرچه شهادت ایشان دلهای مردم ما را به در آورد اما به واسطه خدمات ارزشمند ایشان به اسلام و انقلاب و حضور چندین ساله در جبهه های مقاومت و جنگ میان اسلام و کفر این شهادت زیبنده ایشان بوده و از اینکه این شهید والا مقام به آرزوی دیرینه اش دست پیدا کرده، این درد و غم بزرگ سبک تر می شود.

وی اظهار داشت: همانگونه که مقام معظم رهبری و همرزمان دلاور سردار سلیمانی در سپاه سرافراز اعلام کرده اند، خون شهیدان ما پایمال نمی شود و به امید پروردگار در فرصت لازم انتقام سختی از دشمنان استکباری گرفته خواهد شد و نابودی ترامپ و سران جنایتکار آمریکایی و صهیونیستی دور نیست.

سردار خوبیار شهنوازی از سران و معتمدان طوایف استان نیز این جنایت آمریکا را محکوم کرد و گفت: شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی گرچه ضایعه دردناکی برای امت اسلام بود اما خون پاک این شهید باعث استحکام و تقویت وحدت و انسجام امت اسلامی در مقابل استکبار جهانی بویژه آمریکای جنایتکار شده است.

وی افزود: دشمن فکر می کند با شهادت سردار سلیمانی انقلاب و مقاومت را به شکست می کشاند اما بداند که با شهادت این سردار بزرگ صدها و هزاران سردار دلاور پرچم ظلم ستیزی او را بر افراشته داشته و در راه نابودی ظالمان به پیش خواهند رفت.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز