مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

توزیع عادلانه‌ی برنامه‌های فرهنگی و هنری در سطحاستان / بهبود و افزایش فضاهای فرهنگی و هنری شهرستان‌هااز اولویت های ما است

۱۳۹۸/۱۰/۱۶ - ۱۲:۰۸:۲۶
کد خبر: ۹۴۶۵۲۱
توزیع عادلانه‌ی برنامه‌های فرهنگی و هنری در سطحاستان / بهبود و افزایش فضاهای فرهنگی و هنری شهرستان‌هااز اولویت های ما است
احمد حسین فتایی گفت: بهبود و افزایش زیرساخت های فرهنگی و هنری استان از مهمترین اهداف و اولویت های ما طی یک سال آینده است.

 به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛فتایی در گفت وگو با رسانه ها ضمن اشاره به تلاش در جهت ارتقاء فعالیت های فرهنگی و هنری در استان، اظهار کرد: توزیع عادلانه‌ی برنامه‌های فرهنگی و هنری در سطح کل استان و واگذاری جشنواره‌های مهم به شهرستانها بنا بر ظرفیت‌های موجود در آن منطقه، از مهمترین اقدامات ما طی بیش از شش ماه گذشته بوده که می تواند موجب ارتقاء و گسترش روز افزون فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سطح استان باشد.

اوافزود: بهبود و افزایش فضاهای فرهنگی و هنری شهرستان‌های استان از اصلی‌ترین اولویت‌های ما در این اداره کل است و انشاالله با بهره‌برداری از کتابخانه درجه یک بروجرد در دهه فجر امسال و همچنین بهره برداری از کتابخانه‌های شهید باهنر بروجرد و درجه یک الیگودرز طی سال آینده، فضای فرهنگی استان افزایش خواهد یافت. در خصوص فضاهای اختصاصی هنری نیز در حال حاضر بهسازی تالار آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم آباد در حال انجام است و تکمیل سالن‌های آمفی تئاتر در شهرستان‌های ازنا، دورود و الشتر نیز جزء اولویت های اصلی ما در سال آینده است که به وزارت نیز اعلام شده است.

فتایی  با اشاره به فعالیت موثر ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۲۵ هزار لرستانی در سامانه فهما ثبت نام کرده اند و در حوزه ی قرآنی نیز تا پایان سال، جشنواره ملی آیات با عنوان "موشن گرافیک" در خرم آباد برگزار خواهد شد.

او  ادامه داد: در حوزه کتاب نیز در سال جاری ۲۲ هزار جلد کتاب در استان به چاپ رسیده و سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان نیز با فروشی بالغ بر نهصد میلیون تومان در مهر ماه سال جاری و با مشارکت بیش از ده دستگاه اجرایی، برگزار شد که با استقبال گسترده ی علاقه مندان به کتاب مواجه گردید.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به ظرفیت بالای شورای فرهنگ عمومی در ترسیم فضای فرهنگی استان، گفت: در این شورا به دنبال آن هستیم که نقاط قوت فرهنگی استان را تقویت و کاستی ها را کاهش داده و مرتفع سازیم و در این راستا از توان تمام دستگاه‌های عضو شورا و سایر دستگاه‌های اجرایی بهره می گیریم.

او بیان کرد: حرکت در مسیر منویات مقام معظم رهبری، سیاست های دولت تدبیر و امید و برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مقام عالی وزارت در سرلوحه تمامی فعالیت های فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار دارد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز