مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

آفت مگس مدیترانه‌ای در باغات لرستان مشاهده نشده است / بیم بروز آفت مدیترانه ایی در استان وجود دارد

۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۱۲:۰۲:۱۴
کد خبر: ۹۴۹۷۰۰
آفت مگس مدیترانه‌ای  در باغات لرستان مشاهده نشده است / بیم بروز آفت مدیترانه ایی در استان وجود دارد
مجید جوادی گفت: هنوز آفت «مگس مدیترانه‌ای» در باغات لرستان مشاهده نشده است و این آفت در استان‌های اطراف ما تحت عنوان آفت قرنطینه وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ جوادی در شورای پدافند غیر عامل لرستان با اشاره به اینکه مگس مدیترانه ای از مخرب‌ترین آفات است و همه باغات میوه را تحت اثر قرار می‌دهد، اظهارکرد: تاکنون بیش از ۳۰۰ میزبان برای این آفت شناسایی شده و مگس مدیترانه ای مقاومت بالایی به شرایط آب و هوایی دارد.

او با بیان اینکه این آفت را در استان هنوز مشاهده نکرده ایم، افزود: سال گذشته ۸۸۲۰ هکتار اراضی را ردیابی کردیم و فعلاً موردی از این آفت را نداریم.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان  اینکه این آفت بین ۵۰ تا ۸۰ درصد می‌تواند به باغات و اراضی خسارت وارد کند، تصریح کرد: مگس مدیترانه ای در داخل هر میوه ۱۰ عدد تخم می‌تواند بگذارد و باعث پوسیدگی لهیدگی و ریزش میوه می‌شود.

جوادی بابیان اینکه مگس مدیترانه ای در استان‌های شمالی آفت همگانی است، ادامه داد: این آفت در استان‌های اطراف ما تحت عنوان آفت قرنطینه وجود دارد و هنوز توسعه نیافته است، این بیم را داریم که در استان بروز یابد.

اوگفت: در صورت بروز این آفت اگر اعتبار لازم برای مقابله تأمین نشود با سلام و صلوات نمی‌شود کاری کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز