تاریخ نگار گرگانی:

چهار هزار ساعت نوار ضبط شده از آیت الله میبدی موجود است/ ساده زیستی ویژگی بارز ایشان بود

۱۳۹۸/۱۰/۲۹ - ۱۲:۳۶:۳۴
کد خبر: ۹۵۲۵۷۱
چهار هزار ساعت نوار ضبط شده از آیت الله میبدی موجود است/ ساده زیستی ویژگی بارز ایشان بود
تاریخ نگار گرگانی ضمن اشاره به ساده زیستی آیت الله میبدی گفت: حدود چهار هزار ساعت نوار ضبط شده از سخنرانی های این عالم بزرگوار در دسترس است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان: دویست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر گرگان با دستور گرامیداشت و یادمان حضرت آیت الله سید محمدرضا میبدی با حضور بیت معزز ایشان و جمعی از ارادتمندان آن بزرگوار در صحن علنی شورای اسلامی شهر گرگان برگزار شد.

حمیدرضا آقاملایی ریاست شورای اسلامی شهر گرگان ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت عالم جلیل القدر محمدرضا میبدی از حضور پرشور مردم گرگان در تشییع پیکر آن عالم گرانقدر تشکر کرد و به حضار خوش آمد گفت.

در ادامه غلامرضا خارکوهی تاریخ نگار گرگانی در صحن شورای اسلامی شهر گرگان در توصیف مقام عالم گرانقدر آیت الله میبدی اظهارکرد: در 28 سالگی که اوج فعالیت کمونیست ها بود به گرگان آمدند و یکی از کارهای مهم ایشان در آن زمان تاسیس جمعیت یاوران قرآن در سال 1330 به همراه ده نفر دیگر بود که این موضوع در پیشگیری از دین گریزی جوانان بسیارتاثیر داشت.

وی افزود: آیت الله میبدی در سال 1352 کتابخانه مذهبی مسجد جامع را به عنوان برجسته ترین کتابخانه مذهبی شمال کشورتاسیس کرد و خدمات زیادی به مردم و جوانان ارائه داد.

وی تصریح کرد: این عالم گرانقدر از سال 1332 پیش نماز مسجد جامع گرگان بود و مدیریت و تولیت مدرسه علمیه رضوی را برعهده داشت که تا کنون بین 500 تا هزار شاگرد تربیت کرده است.

وی تاکید کرد: اخلاق خوب یکی از ویژگی های بارز ایت الله میبدی بود که باعث جذب جوانان میشد.

خارکوهی ادامه داد: حدود چهار هزار ساعت نوار ضبط شده از سخنرانی های این عالم بزرگوار در دسترس است که حاوی بیانات اخلاقی و مذهبی ایشان می باشد.

وی بیان داشت: یکی از نهادهای فرهنگی استان می تواند از این نوارهای ضبط شده چند جلد کتاب استخراج کند تا جوانان از آن بهره ببرند.

این تاریخ نگار گرگانی گفت: آیت الله میبدی از اواخر سال 56 که انقلاب اوج گرفت با همراهی مردم در پیشتازی این نهضت فعال بود.

وی همچنین به ساده زیستی میبدی اشاره کرد و بیان داشت:  این عالم حدود ۳۰ سال در خانه موقوفه مستاجر بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز