استاندار البرز خبر داد:

البرز؛ میزبان اجرای پایلوت طرح اشتغالزایی مهارت محور

۱۳۹۸/۱۰/۲۹ - ۲۰:۴۷:۰۶
کد خبر: ۹۵۲۷۷۷
البرز؛ میزبان اجرای پایلوت طرح اشتغالزایی مهارت محور
استاندار البرز گفت: در دیدار و گفتگو با معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در خصوص طرح اشتغالزایی مهارت محور، البرز میزبان اجرای پایلوت این طرح راهبردی و مهم شد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز؛ عزیزالله شهبازی  با اعلام این خبر افزود: روز گذشته نیز با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور، تفاهم نامه راه اندازی کارخانه نوآوری البرز امضا شد که این اقدام بزرگی در راستای هدایت نسل جوان به سمت فناوری های نوین و استارت آپ ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه البرز پس از تهران مهاجرپذیرترین استان کشور است، گفت: بر این اساس ما چاره ای جز مهارت افزایی و ایجاد بسترهای نوین اشتغال برای این جمعیت روز افزون نداریم.

استاندار البرز در ادامه با اشاره به تصمیم رئیس جمهور مبنی بر اختصاص بسته ویژه اقتصادی برای استان ها عنوان کرد: در نشست ستاد اقتصادی کشور برای البرز و چند استان کشور بسته اقتصادی خوبی مصوب شد که به طور حتم این عنایت ویژه  نویدبخش ارتقا اشتغال و کاهش نرخ بیکاری البرز خواهد بود.

وی با تأکید بر ضرورت ایجاد بانک مربیان فنی و حرفه ای بیان داشت: انتظار می رود کارگروهی از سوی سازمان فنی و حرفه ای کشور برای رصد و نظارت روند تحقق اهداف طرح ملی اشتغال مهارت محور در استان  تشکیل شود.

شهبازی همچنین با اشاره به لزوم ایجاد ارتباط سازنده بین صنایع و مرکز تربیت مربی اذعان داشت: از رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور انتظار می رود که برای ایجاد 2 مجتمع فنی در شهرک های صنعتی استان تمهیدات لازم را داشته باشد.

وی در پایان تصریح کرد: اکنون کلیدواژه های راهبردی و مهمی همچون سرمایه گذاری، فناوری های نوین، اقتصاد دیجیتال، گردشگری که بین مدیران استان با کمک بخش خصوصی مصطلح شده، کاهش 3 درصدی نرخ بیکاری را رقم زده است.

 

...

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز