رییس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور عنوان کرد:

اعتماد بازار به تولید؛ مسئله مهم در پرورش و تولید عسل

۱۳۹۸/۱۱/۰۲ - ۱۰:۳۲:۳۸
کد خبر: ۹۵۴۰۳۵
اعتماد بازار به تولید؛ مسئله مهم در پرورش و تولید عسل
رییس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور گفت: یکی از مسائل مهم در پرورش و تولید عسل، اعتماد بازار به تولید است که مشکلات زیادی در این بخش داریم.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز؛ سعید اسماعیل خانیان در دومین کنگره بین المللی و دهمین کنگره ملی پژوهشی زنبورعسل ایران که در موسسه تحقیقات علوم دامی کشور برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به وضعیت اقلیم و اکولوژی کشور ما توسعه در بخش های مختلف به جز زنبورداری، مناسب و عقلانی نیست زیرا هر قدر توسعه کمی بیشتر شود منجر به تخریب بیشتر زیست بوم خواهد شد.

وی با اشاره به این که توسعه مخرب بازخورد منفی دارد، افزود: در سال های گذشته به دلیل عدم شناخت درست از سیستم تغییر اقلیم، سطح آب های زیرزمینی کاهش یافت و تالاب ها به کانون ریزگرد تبدیل شدند؛ ضمن این که توسعه نامناسب  سبب شده تا بسیاری از گونه ها و تنوع ژنتیکی  سازگار با اقلیم از دست برود.

اسماعیل خانیان ادامه داد: توسعه کمی زنبورداری برعکس توسعه دیگر بخش ها به دلیل گرده افشانی که دارد موجب پایداری طبیعت می شود و به همین دلیل  روی توسعه کمی این بخش برنامه ریزی خواهد شد.

رییس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور همچنین به عدم اعتماد بازار به تولید اشاره کرد و گفت: این موضوع نیازمند سازوکار مناسب بوده و باید به صورت علمی و عملی به آن پرداخت.

اسماعیل خانیان تاکید کرد: پژوهش در بازار و برندسازی  از دیگر نیازهای زنبورداری در کشور است که باید توسط اتحادیه ها انجام شود.

گفتنی است دومین کنگره بین المللی و دهمین کنگره ملی پژوهشی زنبورعسل در ایران به مدت ۲ روز در موسسه تحقیقات علوم دامی کشور برگزار می شود.

 

...

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز