استاندار ایلام:

سهم آورده نیازمندان در طرح جدید مسکن باید تامین شود

۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۱۲:۰۲:۰۴
کد خبر: ۹۵۵۷۳۷
سهم آورده نیازمندان در طرح جدید مسکن باید تامین شود
استاندار ایلام گفت: شرایط سخت تسهیلات در طرح جدید ساخت مسکن به گونه‌ای است که افراد نیازمند دهک‌های پایین توان پرداخت آورده‌ها را ندارند و باید به شکلی سهم آنها تامین شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ قاسم سلیمانی‌دشتکی شامگاه شنبه در شورای تامین مسکن استان ایلام اظهار داشت: در حوزه مسکن نیازمندان باید به گونه‌ای عمل شود که سهم آورده کمتری برای این متقاضیان در نظر گرفته شود.

وی افزود: در طرح جدید مسکن وزارت راه و شهرسازی باید سهم آورده افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و سایر افراد کم‌درآمد جامعه به نحوی تامین شود چرا که در غیر این صورت دوباره این طرح‌ها باعث ایجاد تورم و سودجویی برخی افراد و بدون خانه ماندن دهک‌های پایین می‌شود.

سلیمانی‌دشتکی یادآور شد: به هر صورت یا از بودجه‌های دولتی یا خیرین و طرق دیگر نسبت به تامین مسکن نیازمندان و خانه دار شدن آنها اقدام شود و باید جهت تامین مسکن دهک‌های پایین جامعه تمهیداتی بکار گرفته شود و البته با وجود برنامه‌های بسیاری که برای ساخت مسکن در کشور وجود دارد هنوز برنامه مشخصی برای تامین مسکن اقشار ضعیف جامعه ارائه نشده است.

وی با بیان اینکه باید راه‌های دیگری برای کاهش قیمت تمام شده مسکن برای دهک‌های پایین جامعه ایجاد شود، اضافه کرد: هرچند ماهیت مسکن مهر طرح خوبی بود اما در عمل نوع اجرای آن ایرادات عمده‌ای داشت و مشکلاتی برای دولت و مردم ایجاد کرد که بعضی از این مشکلات بعد از گذشت این همه سال هنوز به قوت خود باقی است.

وی با اشاره به اینکه در طرح مسکن مهر قاعده و هدف خوب بود ولی هیچگاه در عمل اجرای آن مطلوب نبود، گفت: در این طرح مقرر شد خانه‌ها اجاره به شرط تملیک برای متقاضیان باشد و سهم بانک‌ها و دولت و سهم آورده متقاضیان در نظر گرفته شود اما اقشار آسیب‌پذیر در تامین آورده با مشکل مواجه شدند و در طرح جدید باید مشکلات گذشته تکرار نشود.

در پایان این جلسه مصوب شد نامه ای برای وزیر مسکن و شهرسازی تنظیم و  در خصوص تامین مسکن دهک های پایین جامعه تمهیدات لازم در اتخاذ شود. 

قدردانی مردم چوار از استاندار ایلام

جمعی از بزرگان و معتمدان به نمایندگی از مردم بخش چوار در دیدار با استاندار ایلام از زحمات و تلاش‌های وی در پیگیری مطالبات مردم بویژه طرح شهرستان شدن چوار و ایجاد بازارچه هلاله شمالی قدردانی کردند.

سلیمانی‌دشتکی در این دیدار با تشکر از ابراز محبت مردم بخش چوار این منطقه را شایسته توسعه و پیشرفت عنوان کرد و گفت: بحث تبدیل شدن بخش چوار به شهرستان با وجود مسائل و مشکلاتی که داشت از آنجا که خواسته مردم این منطقه بود آن را به یک مطالبه استانی مبدل کردیم و با کمک همه دلسوزان و کمک و مساعدت رییس جمهوری، وزیر کشور، معاونت سیاسی وزارت کشور و مجموعه دوستان در تقسیمات کشوری به هیات دولت رفته است و امیدواریم بتوانیم در روزهای آینده با اعلام شهرستان شدن چوار یک عیدی خوب به مردمان بزرگ و قدرشناس این منطقه بدهیم.

وی به پیگیری‌های استان در حوزه تقسیمات کشوری اشاره کرد و افزود: یک زمانی در دولت گذشته تقسیمات کشوری به صورت فله‌ای انجام می‌شد بطوریکه در همین استان خودمان برخی مناطق با جمعیت دو سه هزار نفره به بخش تبدیل شده‌اند که مرکز آن جمعیتی زیر ۵۰۰ نفر است.

وی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید این رویه تعدیل شد و صرفا بر اساسا ضوابط خاص در این حوزه تصمیم سازی صورت گرفت، حالا با این شرایط کار ما برای ارتقای برخی مناطق به مراتب سخت‌تر از گذشته بود اما با اصرار و پیگیری و کمک همه دلسوزان استان از جمله نمایندگان موفق شدیم تعدادی از این مناطق را ارتقا دهیم.

سلیمانی‌دشتکی به شهرستان شدن هلیلان اشاره کرد و گفت: قبل تر از این موضوع بخش شدن دشت عباس، شهر شدن چشمه شیرین و جعفر آباد انجام شد و در ادامه با شهرستان شدن هلیلان امیدواری برای توسعه این منطقه بالا رفت.

وی به محرومیت‌های هلیلان پرداخت و یادآور شد: هلیلان یکی از محروم‌ترین مناطق ایران است و پس از آنکه به این دیار سفر کردم بیشتر متوجه عمق محرومیت‌ها شدم و تصمیم گرفتیم خواسته و مطالبه به حق آنان را با کمک همه دلسوزان محقق کنیم که این سرآغازی بر توسعه این منطقه محروم باشد.

استاندار ایلام ادامه داد: برای شهرستان شدن چوار نیز تلاش‌های زیادی صورت گرفت بطوریکه طی یک ماه گذشته دیدارهای فراوانی با مسئولان مرتبط در رده‌های مختلف انجام داده‌ام از آن جمله در دو سه هفته اخیر سه دیدار با وزیر کشور داشته‌ام تا قدم بزرگی برداشته شود و طرح به هیات رفت و بعد از گرفتن مجوز در دو کمیسیون دیگر تصویب شود.

وی تاکید کرد: در مذاکره با وزیر کشور گفتم که چوار بیش از ۸۰ سال قدمت داشته و مردم با وفا و انقلابی این دیار بسیار مشتاق‌اند که به حق خود در این زمینه برسند.

سلیمانی‌دشتکی در ادامه از پیگیری مطالبه دیگر مردم چوار خبر داد و گفت: همچنین در بحث هلاله شمالی پیگیری‌های بسیاری داشته‌ایم که در موازات شهرستان شدن چوار این مذاکرات هم انجام شده است.

وی ادامه داد: این بازارچه سابقه پیگیری داشته است اما تحولات و وقایع عراق باعث شد که پیگیری‌ها ما فعلا نتیجه لازم در بر نداشته باشد ولی امیدواریم این مهم که می‌تواند نقش حائز اهمیتی در توسعه منطقه و استان داشته باشد نیز به زودی محقق شود.

وی با اشاره به این که پیش روی طرح شهرستان شدن چوار تاکنون مخالفتی وجود نداشته است، افزود: در اینجا لازم است از همه دلسوزان استان در گذشته و حال که در این زمینه تلاش داشته‌اند تقدیر و تشکر نمایم.

استاندار ایلام در پایان با اشاره به اینکه همه ما خدمتگذار مردم و نظام هستیم گفت: اینجا بایست از مردم خوب استان تشکر کنم که با وحدت و همدلی بی نظیر خود ما در مراحل مختلف همراهی کرده‌اند تا امروز شاهد دستاوردها و موفقیت‌های خوبی در این منطقه از کشور باشیم.

گفتنی است در پایان این نشست مردم بخش چوار به پاس قدرشناسی و پیگیری‌های استاندار ایلام در خصوص مطالبات مردم این بخش در حوزه تقسیمات کشوری با اهدای لوح سپاس قدردانی کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز