دادستان عمومی و انقلاب سلسله:

نظر سنجی های انتخاباتی فضای مجازی اصلا مورد تایید نیست

۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۱۲:۱۷:۰۸
کد خبر: ۹۵۵۷۶۱
نظر سنجی های انتخاباتی فضای مجازی اصلا مورد تایید نیست
دادستان عمومی و انقلاب سلسله گفت: اصالت نظرسنجی های انتخاباتی که در فضای مجازی منتشر می شود مورد تایید نیست و در صورت مشاهده با منتشرکنندگان به شدت برخورد می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محسن همتی شنبه شب در چهارمین جلسه ستاد رسیدگی به جرائم انتخاباتی سلسله با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات دادگستری شهرستان افزود: رسانه های شناسنامه دار باید از این نظرسنجی ها به دور باشند.

وی اظهار داشت: محتوای مجرمانه مرتبط با انتخابات که ممکن است در قالب فضای مجازی اتفاق بیفتد جمع آوری شده و اصحاب رسانه باید آنها  را مطالعه تا از انتشار چنین محتواهایی پرهیز کنند.

وی ترغیب و تشویق مردم به عدم شرکت یا کاهش مشارکت در انتخابات، استفاده از علائم و انتشار تصاویری که گروه های ضدانقلاب ممکن است از آنها سوء استفاده نمایند و توهین، افترا و نشر اکاذیب با هدف تخریب قوای سه گانه و نهادهای حاکمیتی اجرایی و نظارتی دخیل در انتخابات را از مهمترین محتواهای مجرمانه مرتبط با انتخابات عنوان کرد که رسانه ها باید مدنظر قرار دهند. 

دادستان سلسله انتشار اخباری را که صحت و سقم آنها مورد تردید است را مصداق بارز نشر اکاذیب عنوان و خاطرنشان کرد: رسانه ها باید همواره اطلاعات و اخبار خود را از منابع موثق دریافت کنند و از انتشار محتوا و مطالب دارای طبقه بندی دوری کنند.

همتی تاکید کرد: رسانه ها  از انتشار اخبار کذب تایید صلاحیت ها و شمارش آرا تا پایان رای گیری و اعلام نتایج، خودداری و از بیان مطالبی که منجر به ایجاد تفرقه های قومی و مباحث اقلیتی و عشیره ای می شود به شدت دوری کنند. 

وی مهمترین وظیفه مسئوولان و رسانه ها را حرکت در راستای حفظ انسجام و وحدت ملی عنوان کرد و افزود: رسانه ها باید به برگزاری انتخاباتی سالم و امن کمک کنند تا مردم به حضور حداکثری در پای صندوق های رای ترغیب شوند.

وی بیان کرد: ادارات خدمت رسان نباید ارائه خدمات را منوط به اقدام انتخاباتی خاصی از سوی مردم نمایند و در صورت مشاهده برخورد قانونی صورت می گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب سلسله با اشاره به تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در دادگاه و دادسرای شهرستان، ادامه داد: چنانچه موضوعی به این شعب ارجاع داده شود فورا رسیدگی و برخوردهای قانونی لازم صورت می گیرد.

همتی هرگونه فعالیت تبلیغاتی توسط کارمندان و روسای ادارات را در ساعات اداری مطابق ماده ۵۹ قانون انتخابات جرم دانست و افزود: چنانچه کارمندان دولت در ساعات اداری فعالیت تبلیغاتی داشته باشند و از اموال بیت المال نیز در این راستا استفاده کنند، جرم محسوب شده و با آنها به شدت برخورد می شود.

رئیس دادگستری سلسله نیز با بیان اینکه رسانه ها باید شناسنامه دار باشند و مردم آنها را بشناسند، افزود: ما نیازمند رسانه هایی هستیم که آموزش دیده و مقید به قوانین و مقررات باشند و تنها در این صورت است که فعالیت آنها می تواند در بهبود امور، روشنگری و تقویت افکار عمومی موثر باشد.

فریدون رواد گفت: رسانه های مقید هرجا قدم گذاشته اند، ویرانی را به آبادانی تبدیل کرده و دغدغه های ذهنی مردم را رفع نموده اند ، در ایام انتخابات به حضور موثر رسانه ها نیازمندیم، و حمایت دستگاه قضا نیز از اصحاب رسانه منوط به پایبندی آنها به قوانین و مقررات است.

وی عنوان کرد: تلاش دستگاه قضا و مسئوولان بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای است بنابراین از نظر شرعی و قانونی باید به گونه ای  عمل کنیم که مردم با حضور گسترده در پای صندوق های رای حاضر شوند.

وی افزود: باید در شهرستان سلسله شرایط را به گونه ای فراهم کنیم که شاهد کمترین جرائم انتخاباتی باشیم و برگ زرین دیگری را در تاریخ کشور رقم بزنیم. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز