استاندار گلستان تاکید کرد:

عدم تناسب صنایع تبدیلی با رشد محصولات تولیدی در گلستان/ انجام تحقیقات برای بهبود وضعیت

۱۳۹۸/۱۱/۰۷ - ۱۲:۱۷:۲۴
کد خبر: ۹۵۶۲۵۷
استاندار گلستان گفت: از اقتصاد دانان دعوت شده است تا پژوهشی انجام شود و علت عدم رشد متناسب صنایع تبدیلی با روند تولید مواد اولیه در استان مشخص شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ هادی حق شناس یکشنبه 6 بهمن در بازدید از دفتر خبرگزاری برنا که با حضور بهمن طیبی مدیر کل ورزش و جوانان گلستان همراه بود ضمن قدردانی از تلاش های اعضای هیئت تحریریه این خبرگزاری در بازتاب سریع و درست اخبار، نقش رسانه ها را در پیشرفت استان بسیار پر رنگ دانست و افزود: اهل قلم بایستی در تلاش باشند با قلم خود و بیان مشکلات استان در جهت توسعه گلستان گام های موثری بردارند.

حق شناس در پاسخ به خبرنگار برنا در خصوص کمبود صنایع تبدیلی با وجود توان بالای کشاورزی و تولیدی در گلستان و تاثیر منفی آن بر ارزش افزوده اقتصاد استان اظهار کرد: در حال حاضر با وجود ضعف های موجود 260 هزار تن گوجه فرنگی در استان تولید و بخش قابل توجه آن تبدیل به رب گوجه میشود و همچنین تولید گندم و صنایع تبدیلی آن و فرآوری زیتون از جمله مواردی است که میتواند زمینه ایی برای رشد بیشتر صنایع تبدیلی را فراهم نماید.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه برخی محصولات در استان فرآوری میشوند اما وضعیت موجود راضی کننده نیست بلکه انتظار ما بر این است که با وجود نهاده های فراوان بتوانیم محصولات نهایی تولید کنیم.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال مرغ در استان تولید و بدون بسته بندی خارج میشود، در صورتی که قابلیت این وجود دارد که بخش های مختلف مرغ بسته بندی و سپس توزیع شود و در این صورت ارزش افزوده در استان باقی خواهد ماند و موجبات اشتغال را فراهم میکند.

حق شناس ضمن تاکید بر اینکه نبود صنایع تبدیلی و عدم بسته بندی و تولید محصول نهایی یک نقطه ضعف در استان می باشد اظهار کرد: از اقتصاد دانان دعوت شده است تا پژوهشی انجام شود و علت عدم رشد متناسب صنایع تبدیلی با روند تولید مواد اولیه در استان طبق تحقیقات انجام شده با همکاری سازمان برنامه و بودجه مشخص شود تا بتوانیم با برنامه ریزی صحیح صنایع تبدیلی را در استان رشد دهیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز