معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی؛

جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن و عترت از برکات انقلاب اسلامی در ایران است

۱۳۹۸/۱۱/۱۷ - ۱۱:۳۸:۲۱
کد خبر: ۹۶۰۸۵۵
جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن و عترت از برکات انقلاب اسلامی در ایران است
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در واحد کرج، جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن و عترت را از برکات انقلاب اسلامی در ایران دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد واحد کرج، حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابراهیم کلانتری ضمن تبریک دهه مبارک فجر اظهار کرد: چنین اقدامات فرهنگی در دانشگاه از این رو ارزشمند است که در پرتو هدایت های اهل بیت انسان ها را راهنمایی می کند تا گام بردارند، قلم به دست بگیرند و زندگی کنند و این‌ها همه ارزش است که در فرهنگ دینی ما محیط، زمان و مکان ارزشمند بر انسان اثرگذار است.

 وی با تاکید بر این امر که برگزاری چنین جشنواره های قرآنی ارزش الهی و اخلاقی را در جامعه گسترش می‌دهد؛ تصریح کرد: هرگاه همه ارزش ها یک جا جمع شود بی شائبه ترین و ارزشمندترین کار فرهنگی است.

    دکتر کلانتری افزود: وقتی استادان و دانشجویان هنرمند در زمینه قرآن  عترت آثاری خلق می کنند، این امر استمرار همان حرکتی است که پیامبر اکرم(ص) انجام داد و در پیشگاه خداوند هرگز گم نخواهد شد.

     معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به شرایط موجود جامعه تصریح کرد: از چنین هنرمندانی آنچنان که باید و شاید در جامعه تقدیر نشده است و همه ما نیز از بیان ارزش کار آنها قاصر هستیم لیکن برکات معنوی و اجر الهی در زندگی آنان جاری و ساری خواهد بود.

     وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یکی از میوه ها و برکات انقلاب اسلامی است گفت: براساس هزاران ساعت مطالعه که در زمینه انقلاب اسلامی از منابع داخلی و خارجی صورت گرفته این نتیجه حاصل می شود که اگر انقلاب اسلامی نبود، امروز در سال 1398 اثری از قرآن و عترت و اهل بیت در این کشور باقی نمانده و به سوی وضعیت بغرنج ریشه کن شدن دین، ارزش های اسلامی، قومی و ملی می رفتیم.

    حجت الاسلام کلانتری با بیان اینکه افتخار کسب مقام بزرگترین دانشگاه حضوری جهان، تنها یکی از افتخاراتی است که دانشگاه آزاد اسلامی برای کشور به ارمغان آورده است ادامه داد: در نگاه اندیشمندان سیاسی دنیا، نظریه پردازان و نویسندگان حوزه علوم سیاسی جهان معتقدند انقلاب اسلامی ایران بزرگترین انقلاب مردمی جهان در همه اعصار است.

    وی افزود: این بزرگترین انقلاب مردمی جهان بر اساس دو اصل قرآن و عترت است که البته دشمنان انقلاب هنوز به این دو اصل پی نبرده اند و تحلیل هایشان را بر نکات دیگر متمرکز کرده اند.

   دکتر کلانتری در ادامه با اشاره به اسنادی که به نقل از افراد مختلف در زمینه تاریخ انقلاب اسلامی بیان شده است گفت: تمامی این افراد اعتراف کرده اند که اشتباهشان در مقابله با انقلاب اسلامی ایران این بود که هیچ گاه مذهب را جدی نگرفته بودند و این همان نکته ای که از آن غفلت کردند چرا که حضرت امام(ره) تمامی برنامه های مبارزاتی خود را بر اساس اسلام و بر مبنای قرآن و عترت تدوین کرده بود.

     وی با نگاهی به شرایط امروز جهان و مقابله بی سابقه نیروهای حق علیه باطل در جهان افزود: حضرت امام(ره) بر اساس مبنا و اصول قرآن و عترت بود که تا پایان حیات مبارک خود بر پایه اصول و سنت اسلامی رهبری خود را استمرار دادند و بارها فرمودند «انشاءا... با وعده قطعی خداوند حاکمیت مستضعفان بر سرتاسر جهان شکل خواهد گرفت.»

     معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با تقدیر از مسئولین و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی البرز و واحد کرج در برگزاری شایسته این جشنواره قرآنی، ابراز امیدواری کرد: خداوند متعال به همه توفیق بدهد که در این دوره حساس در سپاه اسلام ناب محمدی قرار گیریم و تا آخرین نفس و آخرین قدم در این راه بمانیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز