استاندار لرستان:

داوطلبان مجلس نباید از هم اکنون خود را پیروز انتخابات جلوه دهند

۱۳۹۸/۱۱/۲۰ - ۱۱:۳۶:۱۳
کد خبر: ۹۶۲۱۱۷
داوطلبان مجلس نباید از هم اکنون خود را پیروز انتخابات جلوه دهند
استاندار لرستان گفت:‌ نتیجه قطعی انتخابات مشخص نیست بنابراین داوطلبان ورود به مجلس نباید از اکنون خود را پیروز این رویداد معرفی کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سید موسی خادمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با انتقاد از افراد و کاندیداهایی که نتیجه انتخابات را از قبل اعلام کرده و خود را پیروز می‌دانند، اظهار داشت: انتخابات به عنوان فرآیندی تعریف می‌شود که مراحل و اقدامات آن به‌طور کلی طبق قانون مشخص و تعریف شده اما نتیجه آن نامشخص است.

وی ادامه داد: پیشگویی کردن و خود را پیروز انتخابات جلوه دادن در افکار عمومی قبل از شمارش نهایی آرا اختلال در انتخابات، غیرقانونی، خلاف امنیت و در عین حال غیراخلاقی است بنابراین کاندیداها نباید این مباحث را مطرح کنند و مردم نیز بدون توجه به این پیشگویی های کاذب مطابق تشخیص خود به فرد اصلح رای دهند.

استاندار لرستان همچنین  گفت:‌ داوطلبان نمایندگی مردم در مجلس یازدهم قول و وعده‌های غیر ممکن و دست نیافتنی ندهند چراکه یکی از راههای نا امید کردن مردم افزایش توقع های بی مورد است که باعث ایجاد محرومیت های نسبی نیز می شود.

خادمی اظهار داشت: در انتخابات تکالیفی برعهده مردم و مسوولان است که باید هر کدام وظیفه خود را به درستی در راستای برگزاری سالم این رویداد مهم سیاسی انجام دهند.

وی ادامه داد: در بحث انتخابات عامل مردم یا انتخاب گران، انتخاب شوندگان یا همان نامزدها و افرادی که باید مقدمات ارتباط این دو عنصر را برای برگزاری انتخابات فراهم کنند با یکدیگر همکاری دارند که  هر سه عنصر نسبت به یکدیگر حقوقی دارند و نسبت به هم مکلف هستند.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه بیشترین تکلیف متوجه مسوولان است، بیان کرد: ایجاد تسهیلات لازم برای اظهار نظر آزادانه مردم، فراهم سازی امکانات، آزادی عمل، امنیت و اقداماتی در جهت برقراری یک رقابت سالم وظیفه این قشر است.

وی همچنین افزود: عدم دخالت در رای مردم، تعریف عناصر شایسته برای برگزاری انتخابات و پیشگیری از انجام هرگونه تخلف در انتخابات توسط این عناصر، از دیگر اقداماتی است که بر عهده مسوولان می باشد که این موارد باید رعایت شوند و تلاش ما تاکنون بر اجرای صحیح قوانین بوده است.

در مجموع ۴۰۸ نفر برای نمایندگی مردم لرستان در مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۳۴ نفر انصراف دادند وتاکنون ۲۲۳نفر تایید صلاحیت نهایی شده اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز