رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در نشست خبری :

در جذب متخصصین به استان موفق عمل کردیم / کاهش مرگ ومیر مادران باردار در لرستان

۱۳۹۸/۱۱/۲۰ - ۱۳:۲۱:۰۹
کد خبر: ۹۶۲۲۰۲
در جذب متخصصین به استان موفق عمل کردیم / کاهش مرگ ومیر مادران باردار در لرستان
محمدرضا نیکبخت گفت: باتوجه به حساسیت ها وشایعات اخیرهیچ موردی از ویروس کرونا در ایران و به خصوص در لرستان مشاهده نشده است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ نیکبخت که  روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه سخن می گفت با بیان این مطلب  ، اظهار کرد: امیدواریم در سال 99  کمبود متخصص حل شود تا دیگر با معضلی به نام کمبود پزشک متخصص  مواجه نشویم.

او با بیان اینکه نسبت به قبل دو برابر فراخوان هیات علمی گرفتیم، افزود: همچنین فراخوان جذب 36عضو هیئت علمی را نیز داده ایم.

 نیکبخت تصریح کرد: در حوزه پرداخت هزینه، دانشگاه علوم پزشکی لرستان نسبت به دانشگاههای کشور جلوتر است بطوری که بدهی پزشکان تا خردادماه و بدهی پرستاران تا تیرماه پرداخت شده است.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه میزان تخلف در دانشگاه علوم پزشکی   خیلی جزئی ومختصر است ، خاطر نشان کرد: امیدواریم این میزان هم در سطح استان رفع شودو چنانچه گزارشی هم در بحث تخلفات انجام شود با خاطیان برخورد می‌ کنیم.

 او به کاهش آمار مرگ ومیر مادران باردار در استان اشاره کرد و گفت: مرگ و میر مادران در لرستان در سال 98به حد صفر رسیده است بطوریکه در این سال فقط دو نفر مرگ و میر مادران در سطح استان وجود داشت .

 نیکبخت اضافه کرد: این کار به‌خاطر جذب 50 متخصص، فعالیت مراکز بهدشتی فراگیردر سرتاسر استان و همچنین  انجام 444 سورت پرواز برای انتقال مادران باردار، مجروحین و... به شهرها صورت گرفته است  است.

او با بیان اینکه100 میلیون تومان به طرح تحقیقاتی  دانشگاه اختصاص داده شده است، یادآورشد: هدفمان این است تا تا از طرح‌های دانشجویی حمایت بیشتری شود.

 نیکبخت  بیان کرد: 72 پایگاه جاده ای و داخلی در استان وجود دارد که در سال 98حدود 62هزار ماموریت در سطح استان اعم از40 هزار ماموریت شهری و 22هزار ماموریت جاده ای  انجام داده اند.

او یادآورشد: هیچ موردی از ویروس کرونا در ایران و به خصوص در لرستان مشاهده  نشده است.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین گفت: در حال ساخت اورژانس بسیار مجهزی با 5هزار متر زیربنا در بیمارستان شهید رحیمی  در حد اروپا هستیم.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز