مدیرکل بیمه سلامت گلستان:

تعیین دهک درآمدی ۶ هزار و ۶۹۲ سرپرست خانوار در گلستان/ صدور دفترچه برای سه هزار و ۱۵۹ نفر

۱۳۹۸/۱۱/۲۴ - ۱۵:۴۳:۰۴
کد خبر: ۹۶۴۰۶۸
تعیین دهک درآمدی ۶ هزار و ۶۹۲ سرپرست خانوار در گلستان/ صدور دفترچه برای سه هزار و ۱۵۹ نفر
مدیرکل بیمه سلامت گلستان گفت: تا 21 بهمن دهک درآمدی ۶ هزار و ۶۹۲ سرپرست خانوار در گلستان تعیین شده است و برای سه هزار و ۱۵۹ نفر دفترچه صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ مهرداد کمانگری در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تاکید بر اینکه طرح آزمون وسع و بیمه اجباری از ۱۳ آبان در کشور شروع شده اظهارکرد: در این طرح افراد فاقد  پوشش هر نوع بیمه ای، از خدمات بیمه سلامت بهره مند خواهند شد.

وی ادامه داد: براساس دهک بندی صورت گرفته دهک اول تا سوم هیچ گونه وجهی پرداخت نمی کنند و دهک چهار ۵۰ درصد حق بیمه و از دهک پنجم تا دهم ۱۰۰ درصد حق بیمه را پرداخت خواهند کرد.

کمانگری اضافه کرد: دهک های پنجم تا دهم بایستی حق بیمه به مبلغ ماهیانه 48 هزار و 500 تومان که به صورت سالیانه دریافت میشود را پرداخت نمایند.

وی توضیح داد: یک میلیون و ۱۲۴ هزار و ۲۳۶ نفر در گلستان تحت پوشش بیمه سلامت بوده که از این تعداد ۱۱۵ هزار و ۸۶۴ نفر کارکنان دولت، ۸۳۳ هزار و ۵۶۳ نفر بیمه روستاییان و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، ۵۶ هزار و ۹۰۷ نفر سایر اقشار، ۱۰۴ هزار و ۷۹۷ نفر بیمه همگانی و ۱۳ هزار و ۱۰۵ نفر هم در زیر مجموعه بیمه ایرانیان قرار دارند.

کمانگری تصریح کرد: در استان گلستان تا تاریخ ۲۱ بهمن ماه، هشت هزار و ۳۶۳ سرپرست خانوار که شامل ۱۹ هزار و ۲۴۱ نفر بوده، درخواست آزمون وسع داده اند.

وی اضافه کرد: تاکنون دهک درآمدی ۶ هزار و ۶۹۲ سرپرست خانوار شامل ۱۵ هزار و ۵۰۳ نفرجمعیت مشخص شده است و برای ۶ هزار و ۳۵۹ سرپرست خانوار که ۱۴ هزار و ۵۶۲ نفر را شامل می شوند، پیامک ارسال شده است.

کمانگری در ادامه گفت: تاکنون برای سه هزار و ۱۵۹ نفر دفترچه صادر شده است که این آمار معادل 50 درصد از افراد تایید شده هستند.

مدیر کل بیمه سلامت استان یادآور شد: ۶۴ درصد دهک یک، دو و سه، ۱۱ درصد معادل ۷۲۰ نفر را دهک چهار و ۲۵ درصد را مابقی دهک ها تشکیل می دهند

کمانگری تصریح کرد: از مرداد ۹۷ تاکنون در گلستان ۱۰ هزار و ۶۴۷ همپوشانی شناسایی شده که هشت هزار و ۱۷ نفر بیمه تامین اجتماعی، دو هزار و ۴۰۰ نفر نیروهای مسلح و ۲۰۲ نفر بیمه کمیته امداد داشتند.

وی در خصوص پرداختی های بیمه سلامت توضیح داد که از اول سال تاکنون ۱۷۸ میلیارد تومان به موسسات دولتی و خصوصی پرداخت شده است.

وی از پرداخت ۵۲ میلیارد تومان در بخش پرسنلی و غیرپرسنلی طرح تیم سلامت و پزشک خانواده در روستاها نیز خبر داد.

مدیر کل بیمه سلامت در پایان ضمن تاکید بر اینکه گلستان از نظر پرداخت در بخش خصوصی از میانگین کشوری جلوتر می باشد افزود: بدهی داروخانه ها تا آبان ۹۸، پزشکان و پاراکلینیک ها تا مهر ۹۸، بیمارستان خصوصی تا شهریور ۹۸، بیمارستان دولتی غیردانشگاهی تا مهر ۹۸ پرداخت شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز