استاندار یزد:

رسانه‌ها برای حضور مردم در انتخابات به وظیفه خود حتما عمل کنند

۱۳۹۸/۱۱/۲۷ - ۱۱:۵۹:۵۰
کد خبر: ۹۶۵۰۷۹
رسانه‌ها برای حضور مردم در انتخابات به وظیفه خود حتما عمل کنند
استاندار یزد از خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌های ارتباط جمعی استان خواست، برای مشارکت حداکثری شهروندان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به رسالت تاریخی و اجتماعی خود عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمد علی طالبی شنبه شب در آیین اختتامیه جشنواره رسانه های استان با اشاره به انتخابات مجلس از رسانه ها به عنوان یکی از ساختارهای تاثیرگذار در انتخابات یاد کرد  و افزود: از مطبوعات و رسانه‌های ارتباط جمعی انتظار است که زمینه حضور و مشارکت مردم در این عرصه را بیشتر فراهم کنند.

وی اظهار داشت: ممکن است برخی ها گله مندی هایی در مورد رد صلاحیت نامزدها داشته باشند، در شرایطی به سر می بریم، شاید فضای مورد انتظار تا حدودی دچار خدشه شده باشد، اما اگر نگاه کنیم امروز با ضرورت ها و الزاماتی مواجه هستیم همه به این نتیجه می رسیم که حضور و مشارکت بیشتر مردم  از جمله الزاماتی است که می تواند کشور را در مقابل توطئه های دشمنان بیمه کند.

استاندار یزد ادامه داد: حضور مردم پشتوانه خیلی خوبی برای مجلست اثیرگذار و  قوی است  و رسانه ها به عنوان یکی از گروه‌های مرجع جامعه و با توجه به اینکه ابزار حضور مشارکت مردم را در اختیار دارند می تواند به آگاه سازی جامعه ، ایجاد شور انتخاباتی ، شفاف سازی فضای جامعه و اطلاع رسانی برنامه های نامزدهای انتخابات کمک کنند .

وی در ادامه اضافه‌کرد: برگزاری جشنواره ها به رشد هرچه بهتر تولیدات رسانه ای در استان کمک می کند ، امیدواریم این جشنواره موجب ارتقای سطح رسانه های استان در کشور شود.

همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به برگزاری جشنواره مطبوعات از احتمال برگزاری جشنواره ها در آینده به صورت فصلی در استان خبر داد.  

مجید جوادیان زاده تعداد رسانه های فعال استان را ۱۹۳ مورد بیان کرد و افزود: این تعداد شامل روزنامه ، فصلنامه، گاهنامه ، رسانه های الکترونیکی ، ماهنامه و غیره است.

وی خاطرنشان کرد: باید در برگزاری جشنواره ها موضوع کیفیت کار رسانه ها در دستور مدیریت فرهنگی و رسانه ای استان قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به اخلاق رسانه ای افزود: رسانه‌ها باید در هرجایی لازم به محدویت است از نظر اخلاقی اعمال کنند و جایی هم که لازم است با آزادی کامل موضوع اطلاع رسانی در زمینه نقد ، انتظار به صورت آزادانه را بپردازند.

وی با اشاره به اینکه چشم انداز آینده استان پایتخت کتاب در جهان است تصریح کرد: رسانه به عنوان یک ابزار قدرتمند در تحقق چشم انداز نقش خود را به خوبی ایفا کند. 

در این مراسم از برگزیده‌های بخش های مختلف جشنواره تقدیر شد.

جشنواره رسانه های استان یزد در بخش اصلی جشنواره شامل تولیدات رسانه‌ای در چهار قالب سرمقاله و یادداشت، گزارش، مصاحبه و عکس شامل عکس خبری و گزارش تصویری و بخش ویژه آن با موضوع رونق تولید و نماز در آئینه رسانه‌هاست و جایزه ویژه این فصل نیز به موضوع اخلاق رسانه برگزار شد.

 هدف از برگزاری جشنواره فصلی رسانه‌های یزد، رشد کیفی، افزایش تولید محتوا در رسانه‌ها و شورآفرینی و ایجاد رقابت در بین اصحاب رسانه اعلام شد.

به گفته رییس ستاد انتخابات استان یزد برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۷۲۲ ‌هزار و ۵۵۷ نفر در استان واجد شرایط هستند که از این تعداد ۳۷۰ هزار و ۴۸۹ نفر را مردان و ۳۵۲ هزار و ۶۸ نفر را زنان شامل می‌شوند.

احمد ترحمی آمار رای اولی‌های استان  را ۳۹ ‌هزار و ۹۱۶ نفر ذکر کرد که از این تعداد ۲۰ هزار و ۴۱۹ نفر دختر و ۱۹ هزار و ۴۹۷ نفر پسر هستند.

 انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و از چهار حوزه انتخابیه استاناز میان ۱۴۷ داوطلب مورد تایید چهار نفر به مجلس راه پیدا می کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز