مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان البرز عنوان کرد:

نقش بی بدیل سازمان های مردم نهاد در حوزه سالمندی

۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۱۰:۰۱:۵۳
کد خبر: ۹۶۵۸۸۵
نقش بی بدیل سازمان های مردم نهاد در حوزه سالمندی
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان البرز با تأکید بر نقش و اهمیت فعالیت سازمان‌های مردم نهاد متولی در حوزه سالمندی گفت: تجربه نشان داده است که دولت‌ها به تنهایی به اندازه خود مردم نمی‌توانند تمامی مسائل و مشکلات مربوط به سالمندان را حل کنند.

 به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز؛ حسین فلاح نژاد با اشاره به تدوین سند سالمندی و ضرورت برش استانی این سند در البرز اظهار کرد: بر اساس سند سالمندی کشور اگر بخواهیم سالمند توانمند داشته باشیم ابتدا باید چشم‌اندازی برای افرادی که در آینده سالمند می‌شوند داشته باشیم.

وی افزود: باید نیاز افرادی که در دهه‌های آینده سالمند خواهند شد و رو به میانسالی هستند را بررسی و تأمین کنیم تا نسل سالمند توانمند داشته باشیم.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان البرز مهمترین وظیفه نهادهای مسئول را توجه به جمعیت انبوه جوانان و میانسالان از راه ایجاد زمینه‌های مختلف در زندگی، سلامت و توانمندسازی آنان عنوان کرد و گفت: به این ترتیب هم به لحاظ فردی در آینده، سالمندان سالم و موفقی باشند و هم به لحاظ اجتماعی این نسل در دوران سالمندی باعث رشد اقتصادی و اجتماعی و مشارکت اجتماعی و نشاط  شوند.

وی همچنین تصریح کرد: سالمندان سرمایه‌های اجتماعی ما هستند و به پاس خدمات گذشته و هم چنین بهره‌مندی از تجارب آنان باید رسیدگی به مشکلات و مسائل این قشر را مورد توجه قرار داد و نقش آموزش و پرورش و نیز رسانه ملی برای آموزش‌هایی مبتنی بر تکریم سالمندان و حقوق سالمندان در جامعه بسیار موثر و با اهمیت است.

فلاح نژاد با اشاره به اینکه در فرهنگ کشور ما همواره تکریم سالمند وجود داشته است، بیان کرد: باید توجه داشت مشکلات سالمندان فقط به مادیات خلاصه نمی‌شود بلکه در زمینه نیازهای عاطفی و فرهنگ‌سازی برای احترام به این عزیزان توسط اقشار مختلف جامعه به خصوص جوانان  باید توجه ویژه داشته باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز