معاون وزیر جهاد کشاورزی:

توسعه گلخانه ها در البرز ۳۵۰ درصد رشد داشته است

۱۳۹۸/۱۱/۳۰ - ۰۹:۵۸:۲۰
کد خبر: ۹۶۶۴۱۶
توسعه گلخانه ها در البرز ۳۵۰ درصد رشد داشته است
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای سال جاری ایجاد حدود ۳۵ هکتار گلخانه برای البرز پیش بینی شده بود که تاکنون ۱۲۴ هکتار محقق شده و ما شاهد رشد ۳۵۰ درصدی اقبال مردم برای صرفه جویی آب و بردن کشت و کار در محیط های کنترل شده هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز؛ محمدعلی طهماسبی با اشاره به استقرار بسیاری از مؤسسات تحقیقات کشاورزی و پژوهشی در البرز اظهار کرد: بایستی البرز ویترین تمام استان ها باشد و کشاورزان این استان هم می توانند با وجود موسسات تحقیقات کشاورزی ارتباط خوبی با جهان خارج از کشور برقرار کنند.

وی با بیان اینکه البرز همیشه می تواند پیشتاز بماند و بیشترین توسعه کشاورزی را داشته باشد، به تولید محصول سالم در کشور اشاره کرد و گفت: به جز خطه شمال و چابهار که کشت گلخانه ای دارد، مابقی اقلیم ایران خشک است که اجازه رشد و تکثیر آفات و بیماری ها در این اقلیم وجود ندارد و در نتیجه آن کمتر سمپاشی انجام می شود.

طهماسبی اضافه کرد: این در حالی است که در کشورهای اروپایی شاید در سال ۱۷ بار سمپاشی انجام شود ولی در بعضی از مناطق ایران مثل گل بابای دامغان حتی یکبار هم سمپاشی انجام نمی شود و باقی مانده سموم در محصول دیده نمی شود.

وی یکی از دستاوردهای تولید محصول سالم در کشور را به دست گرفتن بازار صادرات دانست و افزود: سال گذشته از ۴ میلیون تن سیب درختی تولیدی در کشور ۷۰۴ هزارتن سیب به کشورهایی همچون عراق، روسیه و هند صادر شد و امسال نیز تاکنون ۴۳۳ هزار تن صادر شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد:‌ وظیفه قانونی و شرعی ما این است که تولید محصول سالم داشته باشیم که در نتیجه مصرف کمتر سم حاصل می شود و این در حالی است که بیماری در کشور ما به قدری نیست که سم زیادی استفاده شود ضمن اینکه هر ساله سموم پرخطر از چرخه تولید خارج و سموم کم خطر و سبز جایگزین می شوند.

وی با اشاره به این که یکی از روش های تولید محصول سالم، انتخاب نهال هایی مناسب با پایه و رقم تایید شده است، بیان کرد: کشاورز نباید زحمات چند ساله خود را با انتخاب یک رقم نامناسب به هدر بدهد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز