آموزش غیرحضوری آیا راهکارجبران تعطیلی مدارس است؟

۱۳۹۸/۱۲/۰۷ - ۱۷:۰۰:۵۴
کد خبر: ۹۷۰۱۵۸
آموزش غیرحضوری آیا راهکارجبران تعطیلی مدارس است؟
انتشار ویروس کرونا نگرانی را در جامعه به ویژه در خانواده تعلیم و تربیت شامل دانش‌آموزان، خانواده‌ها و معلمان ایجاد کرده است و براین اساس بنا به اعتقاد بسیاری از صاحب نظران بهترین راهکار در این شرایط استفاده از فضای مجاری و غیرحضوری برای آموزش است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مادر یکی از دانش آموزان با بیان اینکه حاضر به فرستادن فرزندش به مدرسه تا زمان فروکش این ویرس در جامعه نیست گفت: در زمان جنگ با وجود محدود بودن شبکه‌های تلویزبون یک شبکه به آموزش درس‌های دانش آموزان در ساعت های خاص اختصاص داشت.

آزیتا کرمی گفت: این در حالیست که هم اکنون صدا و سیما شبکه‌های بسیاری دارد و از سویی فضای مجازی نیز که اکثر افراد جامعه با آن آشنایی دارند بهترین فرصت برای آموزش غیرحضوری دانش آموزان است.

وی از مسوولان تعلیم و تربیت خواست تا به این مهم توجه کنند و به جای اصرار برای کشاندن بچه‌ها سرکلاس‌های درس از این شیوه غیرحضوری استفاده کنند.

یک معلم مقطع متوسطه نیز گفت: معلمان می‌توانند از طریق فضای مجازی و ایجاد گروه های مختلف به ارائه مطالب درسی به دانش آموزان بپردازند.

رویا حیدری گفت: نگرانی معلمان، دانش آموزان و خانواده‌های آنها مانع از تشکیل کامل کلاس ها و ارائه آموزش ها در محیط آرام مدرسه است.

او هم پیشنهاد داد تا مسوولان این امکان را برای معلمان ایجاد کنند تا از این طریق به آموزش غیرحضوری دانش آموزان با استفاده از شبککه های اجتماعی بپردازند.

این در حالیست که در روزهای گذشته معاون تربیت بدنی و سلامت در جلسه ستاد پیشگیری و کنترل کرونا گفته بود: از ظرفیت فضای مجازی و رسانه ملی برای آموزش استفاده خواهد شد.

مهرزاد حمیدی با بیان اینکه برای پیشگیری و کنترل کرونا ویروس محتوا تهیه شده است،گفت: هم اینک بهترین کار این است که در کمیته‌های ستاد، آموزشی که باید در استان‌ها انجام بگیرد، تدوین و برنامه‌ریزی شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت  وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: باید از ظرفیت فضای مجازی، رسانه ملی و شبکه‌های اجتماعی برای آموزش استفاده شود.

حمیدی با بیان اینکه تمامی اردوها، همایش‌ها و مسابقات ورزشی لغو شده است، اظهارکرد: این اقدامات وتعطیلی مدارس در برخی از استان‌ها برای این بوده تا از دانش آموزان در مقابل کرونا ویروس محافظت شوند.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت محتواهای آموزشی و تصویری،گفت: باید برنامه‌های تولیدی با ادبیات و بوم مدرسه و دانش‌ آموز و مناسب با مقاطع تحصیلی برای آموزش دانش آموزان و معلمان تهیه شود.

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا ویروس با تاکید بر تعطیل نشدن فرآیند آموزش گفت: آموزش های مکمل و استفاده از بستر رسانه‌ها، فضای مجازی و حضور مدیران و معلمان در مدرسه و در ایام تعطیلی مدارس راهکار جبران تعطیلی‌ مدارس و رسیدگی به امر آموزش دانش آموزان است.

حسینی افزود: صدا و سیما در دسترس‌ترین رسانه است و از بستر شبکه آموزش صدا و سیما نیز می‌توان در آموزش دانش آموزان بویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه استفاده کرد.

بسیاری از خانواده‌های اصفهانی به دلیل نگرانی ناشی از شیوع ویروس کرونا در هفته جاری از حضور فرزندانشان در مدارس و مراکز آموزشی جلوگیری کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز