معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان :

میزان سرایت ویروس‌ کرونا کاهش داشته است

۱۳۹۸/۱۲/۱۳ - ۱۱:۱۰:۲۵
کد خبر: ۹۷۲۶۷۵
میزان سرایت ویروس‌ کرونا کاهش داشته است
رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم موجب کاهش میزان سرایت پذیری ویروس کرونا در همدان شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ منوچهری کرمی گفت: میزان سرایت پذیری و شمار افرادی که به صورت بالقوه می توانند توسط افراد بیمار به کرونا مبتلا شوند حدود سه تا چهار است یعنی هر فرد می تواند به طور متوسط سه تا چهار نفر را مبتلا کند.

وی اضافه کرد: با این وجود مردم همدان نسبت به رعایت نکات بهداشتی خوب عمل کرده در غیر اینصورت میزان سرایت کاهش نمی یافت بلکه شاهد چندین برابری موارد مثبت بیماری و موارد مشکوک به ویروس کرونا بودیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه نتیجه آزمایش بیش از ۶۰ مورد مشکوک به ویروس کرونا در همدان منفی بوده است داشت: با رعایت اقدام های پیشگیرانه زنجیره انتقال این بیماری شکسته شده و شاهد ثابت ماندن و جلوگیری از روند افزایشی افراد مبتلا به این ویروس در استان هستیم.

کرمی از مردم خواست با اهتمام به رعایت اقدام های پیشگیرانه در راستای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در استان به ویژه در بین اعضای خانواده و محیط کار خود تلاش کنند.

وی رعایت اقدام های پیشگیرانه را شامل ماندن در خانه، اجتناب از سفرهای غیرضروری و حضور نیافتن در مکان های شلوغ و پُرتجمع، شستشوی مکرر دست ها، استفاده از ماسک در صورتی که دارای علائم بیماری تنفسی و سرما خوردگی هستند و مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت و پزشکان در صورت داشتن علائم تنگی نفس، دانست.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز