مبادی ورودی شهرهای جنوبی خراسان رضوی بسته شد

۱۳۹۸/۱۲/۲۴ - ۰۸:۵۵:۳۷
کد خبر: ۹۷۷۳۷۳
مبادی ورودی شهرهای جنوبی خراسان رضوی بسته شد
مبادی ورودی شهرستانهای گناباد و بجستان واقع در جنوب استان خراسان رضوی برای پیشگیری از شیوع ویروس عامل بیماری کرونا از امروز ۲۴ اسفند بر روی خودروهای غیربومی و مسافران عبوری مسدود شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، فرماندار گناباد در این خصوص گفت: از ابتدای مشاهده ورود بیماری کرونا در این شهرستان اقدامات موثر پیشگیرانه در حوزه مردمی و دولتی صورت گرفته که به صورت مستمر ادامه دارد و همه مجموعه‌ها برای جلوگیری از شیوع این بیماری اقدامات بازدارنده در دست انجام دارند.

حامد قربانی افزود: با توجه به افزایش تعداد فوتیهای ناشی از بیماری کرونا در گناباد به دو نفر و همچنین افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری ظرف سه روز اخیر حساسیت مسوولان در این زمینه افزایش یافت و نشست اضطراری در محل فرمانداری با حضور مدیران امور قضایی، امنیتی و انتظامی برگزار و طرح ترافیکی برای اعمال محدودیتهای شهر گناباد تصویب شد تا گروههای ارزیاب پایش سلامت و تب‌سنج بهتر و منسجم‌تر به وظایف خود عمل کنند.

وی ادامه داد: بر این اساس از این پس از پذیرش مسافر در گناباد از نقاط مختلف کشور در ایام نوروز معذوریم و افرادی که در ایستگاههای تب‌سنجی دارای علائم بیماری تشخیص داده شوند به مدت ۱۴ روز به قرنطینه منتقل می‌شوند. حفظ سلامت عمومی برای ما بسیار مهم است و با هیچ فردی در این زمینه مماشات نمی‌شود. 

فرماندار گناباد گفت: اقدامات بسیار سخت‌گیرانه‌ای در مبادی ورودی شهر گناباد اعمال می‌شود و به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم سلامت عمومی شهروندان با سفر مسافران از سایر نقاط کشور در معرض تهدید قرار گیرد.

وی افزود: تعدادی از مبادی ورودی شهر گناباد، روستاها و دهستانهای بزرگ بخشهای مرکزی و کاخک این شهرستان از روز شنبه ۲۴ اسفند به مدت ۱۰ روز مسدود و چهار ایستگاه پایش سلامتی و تب‌سنجی نیز در مبادی ورودی گناباد شامل زیرگذر میدان امام رضا(ع) و میدانهای بجستان، نوغاب و ابتدای ورودی خیابان سعدی از سمت میدان مند اعمال می‌شود. از ظرفیت نیروهای نظامی، ماموران انتظامی و بسیج در این زمینه استفاده می‌شود. 

فرماندار بجستان هم به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به بروز علائم بیماری کرونا در منطقه و با هدف جلوگیری از شیوع آن همه جاده‌های ورودی به هسته مرکزی این شهر مسدود شد.

حسین ابراهیمی کردیانی افزود: مبادی ورودی و خروجی به داخل شهر بجستان تنها از بلوار خلیج فارس و با اعمال نظارت و کنترل توسط نیروهای سپاه، بسیج، هلال‌احمر، شبکه بهداشت و درمان و ماموران انتظامی کنترل می‌شود.

وی گفت: ایستگاه تب‌سنجی نیز در این مسیر مستقر شده تا مسافران عبوری مورد پایش قرار گیرند. هر فردی در صورت داشتن علائم بیماری قرنطینه خواهد شد. ورودییهای شهر یونسی و برخی روستاهای بزرگ و مراکز جمعیتی شهرستان بجستان هم با محدودیتهای ترافیکی ورود مسافر مواجه خواهند بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز