استاندار اردبیل:

غربال گری بر اساس پارامترهای علمی انجام می شود

۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۱۸:۰۶:۱۴
کد خبر: ۹۸۱۸۰۲
غربال گری بر اساس پارامترهای علمی انجام می شود
استاندار اردبیل گفت: غربالگری ویروس کرونا در استان اردبیل زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی و بر اساس پارامترهای علمی انجام می شود.

به گزارش برنا، اکبر بهنام جو در جلسه با اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در بحث غربال گری در کشور جزء پنج دانشگاه برتر بوده که بخوبی توانسته ماموریت محول شده از سوی وزارت بهداشت را عملی کند. 

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی خلخال با غربالگری ۹۷درصد مردم رتبه برتر کشوری را کسب کرده است گفت: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز مسوولیت کل استان را به جز شهرستان خلخال برعهده دارد و با همکاری مردم کارها بخوبی پیش می رود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه بیش از یک میلیون و هفتاد هزار نفر در استان غربالگری شده اند افزود: طبق خود اظهاری این تعداد تنها ۷۰نفر وضعیت حاد کرونا داشته و بیش از ۷هزارنفر وضعیت مشکوک به کرونا گزارش شده است که از همه آنها تست کرونا گرفته می شود.

رییس شورای برنامه ریزی استان اردبیل گفت: از این تعداد بیشترین افراد در مرکز استان متمرکز شده اند و باید طبق برنامه ریزی در جهت فرهنگ سازی بهداشتی و امنیت سلامت مردم همه تلاش کنیم.

بهنامجو تصریح کرد: آمار غربالگری شهر به شهر معلوم شده و برنامه ریزی در کنترل تردد مبادی وردی شهرها با تمهیدات ویژه با هماهنگی و محوریت فرمانداری ها انجام می شود.

وی با بیان اینکه در شهرستان کوثر تنها دو نفر بستری بوده افزود: خانواده این دو نفر نیز از سوی مرکز بهداشت تحت نظر قرار گرفته و در صورت بهبودی این دو نفر می توانیم ادعا کنیم شهرستان کوثر پاک است و در غربالگری شهر اصلاندوز نیز هیچ مورد مشکوکی گزارش نشده است.

بهنام جو افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان های استان تصمیم گیری برای کنترل و مدیریت طبق شرایط بصورت مستقل اعمال می شود.

این مسوول با بیان اینکه بیشتر پرسنل و کادر پزشکی در وضعیت حاکم چند شیفت کار می کنند گفت:اکثر پرستاران بصورت داوطلبانه در راستای خدمت به هم وطنان تلاش می کنند که جای تقدیر و تشکر ویژه دارند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه نیروهای سپاه،بسیج، ارتش نیروی انتظامی با حس مسوولیت پای کار هستند تصریح کرد: این نیروها همیشه ثابت کرده اند در حالت های اضطراری و حساس در کنار مردم بوده و برای رفع مشکلات مردم تلاش می کنند.

اکبر بهنام جو ضمن قدردانی از مردم اردبیل و تقدیر کادر پزشکی و پرستاری استان گفت: استان اردبیل با همکاری همه مردم و مسوولان که انصافا سنگ تمام گذاشتند جز استانهای برتر کشور در کنترل ویروس کرونا بوده و انتظار داریم از این به بعد هم زنجیره همکاری را در حفظ فواصل اجتماعی رعایت کنند.

وی با اشاره به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده است گفت: جهش تولید با توسعه و رونق اقتصادی و راه اندازی کارخانجات محقق می شود و برای این کار باید این ویروس ناخوانده ریشه کن شود‌.

استاندار اردبیل اعطای تسهیلات برای شرکت ها و کارخانه ها را یاد آور شد و گفت:تدوین برنامه صنعت، گردشگری و کشاورزی در استان شروع شده و طبق مصوب هیئت دولت و قول رییس جمهوری واحدهایی که کارگران خود را حفظ کرده اند تسهیلاتی با نرخ۱۲درصد و مدت ۲ ساله در نظر گرفته شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز