در میدان مقابله با کووید-۱۹ متبلور شد:

از دل مردم برای مردم/ رجز خوانی در بطن میدان

۱۳۹۹/۰۱/۰۹ - ۱۷:۴۰:۳۱
کد خبر: ۹۸۲۰۹۷
"کمیته تشکل های مردمی ستاد مقابله با کرونا استان گلستان" با کمک و ظرفیت مجموعه های مختلف مردمی در حال مقابله با کووید-۱9 میباشند و تا نابودی این ویروس دست از تلاش برنخواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان: علی اسدی مسئول شورای هیئات مذهبی شهرستان گرگان و مسئول "کمیته تشکل های مردمی ستاد مقابله با کرونا استان گلستان" در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا اظهار کرد: از آنجایی که در حوادث مختلف کشور حضور و ورود مردم همیشه اتفاقات مثبت را رقم زده است، با توجه به مشکلات اخیر و شیوع ویروس کرونا مجموعه ایی از افراد فعال که در حوزه های مختلف فعالیت داشتند این ستاد را تشکیل دادند.

WhatsApp Image 2020-03-28 at 15.48.22

وی ادامه داد: حضور موثر مردم در سیل ابتدای سال 98 گلستان تجربه خوبی در حوزه کارهای جهادی بود که باعث کاهش آلام مردم در شهرستان های سیل زده شد و با بروز این مشکل و گستردگی ویروس کووید-19 ستاد مردمی فوق به فراخور نیاز شکل گرفت و مسئولیت ها به افراد مختلف سپرده شد که یکی از کمیته های فعال این ستاد کمیته تشکل های مردمی میباشد.

وی تصریح کرد: هیات های مذهبی، بسیجیان،روحانیون،مداحان،مجموعه سازمان های مردم نهاد و مجموعه های خیریه از جمله گروه های جهادی هستند که در این میدان به ارائه خدمت به مردم در مقابله با ویروس کرونا پرداخته اند.

 

تشکیل کمپین " هیات تعطیل نیست"

 

WhatsApp Image 2020-03-28 at 15.48.25

اسدی ادامه داد: گلستان نخستین استان لغو کننده مراسمات هیات های مذهبی به منظور جلوگیری از ایجاد تجمع بود و "کمپین هیات تعطیل نیست" را به منظور انجام فعالیت در ستاد مقابله با کرونا تشکیل دادند و مراسمات و همچنین جشن های مذهبی را در فضای مجازی برگزار میکنند.

اسدی در ادامه توضیح داد:ضدعفونی اماکن تجمعی، محلات، بانک ها و روستاها با همکاری و هماهنگی شهرداری صورت می گرفت و در حال انجام است.

مسئول شورای هیئات مذهبی شهرستان گرگان بیان داشت: تامین مواد شوینده و ماسک که در ابتدای شیوع با کمبود بسیار زیادی مواجه بود با اقدامات جهادی از دیگر فعالیت های موثر در روزهای ابتدایی شیوع ویروس بود.

وی توضیح داد: متولیان کارگاه ها ماسک های تولیدی را به قیمت تمام شده در اختیار مردم قرار میدادند و برخی افراد در منازل خود ماسک تولید میکردند.

اسدی با اشاره به تعطیلی بسیاری از مشاغل با شیوع ویروس کووید-19 بیان داشت: گروه های مردمی این افراد را شناسایی و بسته های موادغذایی و شوینده در اختیار آنان قرار دادند.

وی بیان داشت: تامین و بسته بندی اقلام بهداشتی،مواد ضدعفونی کننده،تهیه بروشور های اموزشی از دیگر اقدامات انجام شده است.

 

تشکیل شورای سلامت محلات 

 

WhatsApp Image 2020-03-28 at 15.48.47

 

WhatsApp Image 2020-03-28 at 15.48.41

وی گفت: تشکیل شورای سلامت محلات به طور ویژه در شهرستان های گرگان و گنبد کاووس متشکل از هیات امنای مسجد، روحانی محله، پایگاه بسیج، خیرین، معتمدین و مراکز بهداشت که کار آموزش، شناسایی نیازمندان و برخی موارد دیگر را پشتیبانی میکنند نیز از اقدامات بسیار خوبی می باشد که شکل گرفته است.

وی همچنین افزود: در روستاها نیز با همکاری دهیاران و شوراهای سلامت این خدمات ارائه میشود.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی این روزها فشار زیادی را تحمل میکند و ما هیچ توقعی از آنان نداریم اما مشاوره های خوبی را از این مجموعه در مسیر فعالیت های جهادی دریافت کرده ایم و نظر دانشگاه اولویت فعالیت های ما می باشد.

 وی ضمن خواهش از مردم به جهت عدم حضور در اماکن تفریحی و بیرون از منزل در روز طبیعت و سیزدهم فروردین گفت: در تریبون مساجد و حسینیه ها با همکاری شورای محلات در شهرها و روستاها و همچنین در فضای مجازی در این خصوص به مردم اطلاع رسانی میشود.

اسدی همچنین گفت: در پویش "به توان ما" کمک های مادی و معنوی مردمی به صورت ملی جمع آوری و در بین نیازمندان توزیع میشود.

 

حضور روحانیون جهادی برای انجام اعمال تدفین اموات

 

WhatsApp Image 2020-03-28 at 15.48.45

 

وی در خصوص نحوه دفن اموات و نگرانی خانواده هایی که عزیزان خود را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دست داده اند گفت: روحانیون جهادی به این حوزه نیز ورود پیدا کرده و اعمال تدفین اموات رابه صورت شرعی و کامل انجام میدهند.

وی در پایان اظهار کرد: امکانات تزریقات، ارائه خدمات مشاوره رایگان تلفنی و خرید برای منازل مردم از جمله مواردی است که برخی افراد داوطلب انجام این فعالیت ها هستند و ما این فعالیت ها را در چهارچوب قرار می دهیم و همچنین در حال تهیه ویدئو با محتوای بازیهای خانگی هستیم تا در اختیار مردم قرار دهیم.

خبرنگار:علی اصغر سلیمانی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز