گوشه‌ای از اقدامات شورا و شهرداری قائمشهر برای مقابله با شیوع بیماری کرونا

فضلی: شهروندان در خانه‌هایشان بمانند/ خود را موظف به پاسداری از حریم سلامت اهالی قائمشهر می‌دانیم

۱۳۹۹/۰۱/۱۳ - ۱۵:۲۲:۰۸
کد خبر: ۹۸۳۳۴۹
فضلی: شهروندان در خانه‌هایشان بمانند/ خود را موظف به پاسداری از حریم سلامت اهالی قائمشهر می‌دانیم
رئیس شورای اسلامی شهر قائمشهر با تاکید بر این‌که شهروندان در خانه‌هایشان بمانند، گفت: خود را موظف به پاسداری از حریم سلامت اهالی قائمشهر می‌دانیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قائمشهر؛ روزهای واپسین سال 98، مردم ایران میزبان مهمان ناخوانده‌ای به نام کرونا شد و تا به امروز هم در شهر و کشورمان ماندگار شدند.

این بیماری منحوس در مدتی کم، کل جهان را در بر گرفته و قربانیان زیادی هم داشته و در همین راستا مسئولان و مردم در سراسر دنیا دست به دست هم دادند تا با یاری هم پای این ویروس را از محیط‌شان دور کنند و آرامش را به جامعه برگرانند.

در کشور ما، این موضوع کمی رنگ و لعاب زیباتری دارد چراکه همدلی و همیاری در قالب نیروهای جهادی و بسیجی انجام می‌شود و همین امر سبب شد تا حدودی این بیماری مهار و قدرت شیوع آن در برخی از شهرها کمتر شود.

نهادهایی زیادی در مبارزه با کرونا دخیل هستند که از آن جمله می توان به شهرداری و شورای اسلامی شهر اشاره کرد که در قائمشهر این موضوع بسیار مشهود است.

از روزهای ابتدایی شیوع این ویروس، شورا و شهرداری قائمشهر با تشکیل کمیته پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا وارد عمل شدند و تیم‌های تخصصی ضد عفونی و گندزدایی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قائمشهر نیز عهده دار این امر شده و به صورت شبانه روزی به کار خود ادامه می‌دهند.

سیدهادی فضلی، رئیس شورای اسلامی شهر قائمشهر، در این رابطه با بیان اینکه جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در جامعه و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های موجود در این امرضروری است، اظهار کرد: شورا و شهرداری قائمشهر تلاش کردند زمینه انجام اقدامات لازم در این باره را از سوی پرسنل شهرداری با همکاری سایر دستگاه‌ها فراهم کند.

ایشان ادامه داد: با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، عملیات گندزدایی و ضدعفونی ایستگاه‌ها اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها و پایانه‌های مسافربری شهرداری‌ها که از اماکن پرتردد شهروندان است و همین‌طور شستشو و ضدعفونی کردن روزانه مبلمان شهری در بوستان‌ها و معابر شهری و سطل‌های زباله بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت با جدیت و به صورت شبانه روزی در حال انجام است.

رئیس شورای اسلامی شهر قائمشهر در رابطه با افزایش آگاهی شهروندان برای حفظ ایمنی و امنیت خود در مواجهه با بیماری ویروس کرونا گفت: پس از شیوع ویروس شهرداری به طور مستمر محتواهای لازم برای آموزش شهروندان از طریق اکران عمومی در بیلبوردهای شهری، وسایل حمل و نقل عمومی و قالب تولید محتوای آموزشی و توزیع در قالب پوستر، فضای مجازی را انجام داده و همچنان هم ادامه دارد.

سیدهادی فضلی در ادامه به نقاهتگاه بیماران کرونایی اشاره و تصریح کرد: ۶۰ تخت ویژه در سالن ورزشی جهان پهلوان حبیبی قائمشهر برای بیماران کرونایی مثبت که نیاز به مراقبت خاص ندارند، با کمک شهرداری و سایر ارگان‌ها تجهیز و آماده سازی شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قائمشهر با بیان اینکه بیماران بستری شده در سالن‌ ورزشی امامعلی حبیبی طبق تشخیص پزشک باید 15 روز دوران نقاهت خود را در این مکان سپری کنند و امکان قرنطینه در منزل را نخواهند داشت، اظهار کرد: با توجه به لایحه ارسالی شهرداری و مصوبه اعضای شورای اسلامی شهر برای خرید دستگاه پمپ به ارزش ۲ میلیارد ریال برای تسریح سمپاشی و ضدعفونی شبانه اماکن عمومی شهر قائم‌شهر به صورت مه پاش خریداری و در اختیار سازمان آتش نشانی قرار گرفت.

او در ادامه به کمک شرکت ایرانسل اشاره کرد و گفت: با مکاتبه اعضای شورای اسلامی شهر قائمشهر با مدیران شرکت ایرانسل اعتبار ۵۰۰ میلیون ریالی برای تهیه بسته‌های بهداشتی از قبیل دستکش لاتکس، لباس کامل، ماسک و محلول ضدعفونی تخصیص داده شد و در هفته گذشته این اقلام تهیه و در راستای رعایت بهداشت فردی، تحویل مراکز بیمارستان‌های رازی و ولی‌عصر، نقاهتگاه تجهیز شده سالن ورزشی حبیبی، سازمان آرامستان، پلیس راهور و نیروی انتظامی، کلانتری‌ها و پرسنل خدمات شهری، نیروهای سد معبر شهرداری و سازمان حمل و نقل و فضای سبز شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قائمشهر ضمن قدردانی از معاونت وزیر بهداشت افزود: نماینده شورای اسلامی شهر قائم شهر در کمیته بحران با معاونت وزیر بهداشت در خصوص ادامه ارائه خدمات پایدار بیمارستانی و تهیه تجهیزات پزشکی به دو بیمارستان رازی و ولی‌عصر مکاتباتی انجام داد که با موافقت وزیر بهداشت مواجه شد و تجهیزات مورد نظر تهیه و در اختیار مراکز بیمارستانی شهرستان قائمشهر قرار گرفت.

فضلی از کمک ۲۰۰ میلیون ریالی شهرداری با مصوبه شورای اسلامی شهر قائمشهر به مجمع خیرین سلامت و کمک ۲۰۰ میلیون ریالی به سپاه و بسیج شهرستان جهت سم پاشی سطح شهر خبر داد و افزود: بر خود لازم می دانیم تا ضمن قدردانی از کلیه اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، مدیران، مسئولان و همشهریان و نیروهای سپاهی و بسیجی و انتظامی، پرسنل خدوم شهرداری بخصوص سازمان آتش نشانی، خدمات شهری (رفت و روب) و ستادهای مردمی که این ایام و در آغازین روزها و ساعات سال جدید به دور از خانواده ها برای حفظ سلامتی و ایمنی مردم به هر نحو و عنوانی در جهت نابودی این ویروس تلاش و کوشش شبانه روزی دارند، تشکر کنم..

وی گفت: شورا و شهرداری قائمشهر تا زمان اعلام پایان این وضعیت از سوی ستاد مقابله با کرونای کشور، خود را موظف به پاسداری از حریم سلامت شهروندان دانسته و در این راه با تمام قوا و تمامی امکانات به تلاش خود جهت حفظ جان شهروندان ادامه خواهد داد.

فضلی افزود: جبهه اصلی مبارزه با ویروس کرونا، پرستاران و کادر درمانی بودند و در خط مقدم جنگیدند. برای این عزیزان آرزوی توفیق و برای آن دسته از همکاران این عزیزان که جان خود را از دست دادند آرزوی مغفرت می‌نمایم.

رئیس شورای اسلامی شهر قائمشهر در پایان از مردم خواست تا حدالامکان در خانه بمانند چراکه در حال حاضر بهترین راه برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، در خانه ماندن است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز