مدیر کل دفتر صنایع برق و الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

تولید روزانه یک میلیون عدد ماسک در کشور

۱۳۹۹/۰۱/۱۴ - ۱۸:۱۳:۱۹
کد خبر: ۹۸۳۵۹۷
مدیر کل دفتر صنایع برق و الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تا پیش از شیوع ویروس کرونا روزانه ۲۰۰ هزار عدد ماسک در کشور تولید می شد و اکنون این رقم به تولید روزانه یک میلیون عدد رسیده و افزایش پنج برابری در یک ماه گذشته داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز؛ کیوان گردان در بازدید از واحدهای تولید کننده ماسک در شهرک صنعتی اشتهارد استان البرز اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت از نخستین روزهایی که وزارت بهداشت و درمان  برای تامین مایحتاج و ملزومات مرتبط با کرونا اعلام نیاز کرد، بخش های مختلف آن بسیج شدند.

وی اضافه کرد: تا پیش از شیوع ویروس کروتا، روزانه ۲۰۰ هزار عدد تولید انواع ماسک های مختلف در کشور داشتیم که  بخش دیگری از نیاز کشور با واردات تامین می شد، اما با شیوع این ویروس دیگر وارداتی صورت نگرفت و حتی چندین محموله که هماهنگ شده بود که در اختیار وزارت بهداشت قرار بگیرد متوقف شد.

گردان با بیان اینکه تمام بار بر عهده واحدهای تولیدی قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: به همین منظور  طی یک ماه گذشته تلاش های بسیاری برای تامین مواد اولیه و حل مشکلات واحدهای تولیدی انجام شده است، در واحدهای تولیدی ماسک لحظه به لحظه ظرفیت شان را بالا بردیم.

وی با اشاره به اینکه در حال افزایش ظرفیت ها به خصوص در تولید ماسک کشور هستیم، عنوان کرد: با راه اندازی یک واحد جدید دیگر درشهرک صنعتی اشتهارد و افزایش ظرفیت یک شرکت تولید کننده تخصصی ماسک های ان ۹۵، استان البرز قطب اصلی ما برای تولید انواع ماسک های مختلف می شود و در چند هفته آینده بعد از اینکه دستگاه ها به مدار تولید برسد، ظرفیت تولید ماسک در کشور به چندین میلیون عدد در روز خواهد رسید.

مدیر کل دفتر صنایع برق و الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در استان اصفهان، خطوط تولید ماسک در حال افزایش است  ضمن آنکه واردات تجهیزات مورد نیاز ماسک سازی در حال انجام است.

وی همچنین بیان داشت: یک کار جهادی در وهله اول توسط تولید کنندگان انجام ما نیز در وزارتخانه شب و روز کنارشان بودیم تا این اقدام ها صورت گیرد.

گردان در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش تولید الکل در کشور اشاره کرد و افزود: تا پیش از شیوع ویروس کرونا، تولید الکل روزانه زیر ۲۰۰ هزار لیتر بود امروز روزانه بیش از ۲۸۰ هزار لیتر در حال تولید است.

وی تصریح کرد: با افزودن ۲۰۰ هزار لیتر نیز از ذخایر قبلی، می توان گفت که  حدود ۵۰۰ هزار لیتر در زمان حاضر الکل به واحدهای تولید کننده مواد ضدعفونی تزریق تا این تولید را انجام بدهند.

گردان همچنین به تولید لباس بیمارستانی اشاره کرد و گفت: به همین منظور نیز تلاش های زیادی انجام و قراردادهای مختلفی نیز در حوزه نساجی و پوشاک منعقد شده تا لباس های کاورال که در بخش های درمانی استفاده می شود را تولید و در اختیار بخش درمان قرار دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز