رئیس سازمان صمت گلستان :

اقدامات گذشته برای تحقق شعار سال کافی نیست/ پیش بینی ۲۵۰ میلیارد تومان جهت ایجاد زیرساختهای صنعتی در استان

۱۳۹۹/۰۱/۱۸ - ۱۰:۵۰:۴۲
کد خبر: ۹۸۴۸۹۰
اقدامات گذشته برای تحقق شعار سال کافی نیست/ پیش بینی ۲۵۰ میلیارد تومان جهت ایجاد زیرساختهای صنعتی در استان
رئیس سازمان صمت گلستان گقت: اقدامات گذشته برای تحقق شعار سال کافی نیست و در سال جاری ۲۵۰ میلیارد تومان جهت ایجاد زیرساختهای صنعتی در استان پیش بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان: حسین طلوعیان اظهار کرد : علی رغم مشکل سیل استان در ابتدای سال ۹۸ و ویروس کرونا در انتهای این سال  ، خوشبختانه وضعیت سرمایه گذاری و اشتغال در حوزه صنعت ، معدن و تجارت گلستان رشد مناسبی داشت و آمار تولید بسیاری از واحدهای صنعتی استان نیز با افزایش همراه بود .

وی افزود : اما امسال که به تدبیر مقام معظم رهبری سال جهش تولید نامگذاری شده برای تحقق این شعار اقدامات گذشته کافی نیست و برای جهش در حوزه تولید باید اقدامات جهادی انجام شود .

به گفته وی ، تولید به دو عامل اصلی وابسته است یکی تامین زیرساختها و دیگری سرمایه در گردش .

وی گفت : در سال جدید ۲۵۰ میلیارد تومان جهت ایجاد زیرساختهای صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی پیش بینی شده است .

به گفته طلوعیان ، حدود ۲۸۰ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۴۰ درصد در استان وجود دارد که با ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بهره برداری خواهند رسید و ۶۰۰۰ نفر شغل جدید نیز ایجاد خواهند نمود و لذا یکی از اولویت های ما در سال جهش تولید خواهد بود .

طلوعیان همچنین گفت : توجه به پتانسیلها و ظرفیت های موجود نیز ما را بر آن می دارد تا به پر کردن ظرفیت خالی واحدهای موجود توجه جدی تری داشته باشیم و در صورت رفع مشکلات این واحدها شاهد افزایش چشمگیری در میزان تولید واحدهای تولیدی استان خواهیم بود و البته احیاء و راه اندازی واحدهای راکد نیز که پس از اجرای طرح رونق تولید در کشور چند سالی است مورد توجه قرار گرفته باید بصورت ویژه تری در برنامه بانکها و قوه قضائیه قرار گیرد .

وی افزود : میزان سرمایه گذاری صنعتی انجام گرفته استان در سال گذشته ۹۰۰ میلیارد تومان بود و امسال برای تحقق جهش تولید لازم است این میزان به ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ میلیارد تومان برسد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز