در حال حاضر؛

۴۳۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های البرز بستری هستند

۱۳۹۹/۰۱/۱۸ - ۱۴:۱۰:۵۴
کد خبر: ۹۸۵۰۶۶
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: در حال حاضر تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان البرز 430 نفر شمارش شده در حالیکه پیش از این، میانگین بستری بیماران 505 نفر بوده است و در این رابطه با کاهش آمار روبه رو هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز؛ دکتر حسین کریم ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دانشگاه علوم پزشکی و به منظور اعلام آخرین آمار مبتلایان به کرونا در استان برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون ۲۰۷ مورد مرگ قطعی به دلیل ابتلاء به کووید ۱۹ در استان ثبت شده و با احتساب موارد مشکوک آمار قربانیان در اثر این بیماری در البرز به ۲۵۰ نفر می‌رسد؛ این در حالی است که احتمال داده می‌شد که میزان مرگ و میرها در استان بر اثر بیماری کرونا بالای هزار نفر باشد.

وی با بیان اینکه میانگین مراجعه به بیمارستان‌ها 600 تا هزار نفر بوده است، افزود: امروز شیب ابتلا به بیماری ملایم تر شده است و تعداد مراجعین به 400 نفر کاهش یافته است.

کریم یادآور شد: روزانه به صورت متوسط کمتر از 10 نفر در استان البرز جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست می‌دهند.

وی با بیان اینکه میانگین سن مبتلایان به کرونا در استان البرز ۵۰ تا ۶۰ سال بوده است، گفت: در حال حاضر میانگین ۷۰ سال شده و نشان می‌دهد میزان ابتلای جوانان به کرونا کمتر شده است و میانگین سنی مرگ و میر در اثر کووید- ۱۹ در استان البرز ۷۰- ۶۰ است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز ضمن اشاره به تلاش‌های بی وقفه کادر بهداشت و درمان، بیان داشت: بسیاری از گروه‌های مردمی و اقشار مختلف جامعه از هر طیف و رنگ سیاسی و مذهبی به کمک جاکعه پزشکی و خط مقدم مبارزه با کرونا آمدند که قدردان زحمات آن‌ها نیز هستیم.

وی در خصوص شرایط ابتلای پرستاران و پزشکان به کرونا ویروس، اضافه کرد: استفاده از امکانات پزشکی و رعایت نکات بهداشتی موجب شده است تا تعداد محدودی از کادر درمان در حین انجام خدمت به این ویروس مبتلا شوند؛ خوشبختانه هیچ مورد فوتی در کادر بهداشت و درمان استان البرز بر اثر ابتلا به کرونا ثبت نشده است.

کریم امکانات درمانی استان البرز را مناسب ارزیابی کرد و اذعان داشت: بحرانی در بخش مراقبت‌های ویژه و تعداد تخت‌های آی سی یو وجود ندارد و شرایط برای ارائه خدمات درمانی به بیماران مناسب است.

وی با اشاره به عوارض سنگین بیماری کرونا بر نظام سلامت کشورها، عنوان کرد: عوارض اجتماعی و اقتصادی اثرات سنگینی دارد به همین منظور دولت روز گذشته تصمیماتی اتخاذ کرد که شاید خوشایند نباشد اما آن‌ها برای جبران تبعات اقتصادی مجبور به اتخاذ چنین تصمیماتی هستند.

 کریم با بیان اینکه شروع فعالیت مردم بیرون از خانه تهدید محسوب می‌شود، گفت: ممکن است اردیبهشت و خرداد سیاهی پیش رو داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم تا خردادماه شرایط مدیریتی کنونی را حفظ کنیم باید فاصله اجتماعی را رعایت کنیم، مردم باید همچنان نسبت به این بیماری حساس باشند و باید از آنچه به عنوان پول، دارایی و غیره دارند به عنوان ذخیره استفاده کنند و کمتر بیرون بیایند زیرا بهتر از این است که یکی از افراد خانواده خود را از دست دهیم.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز همچنین بیان کرد: بر اساس شواهد علمی با گرم شدن هوا میزان انتقال ویروس کرونا کمتر می‌شود و در حال حاضر در استان‌های جنوبی کشور اثرات گرما بر کاهش سطح ابتلاها را می‌بینیم اما باید متوجه باشیم که دوباره پاییز و روزهای سرد هم می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه بالاترین بار انتشار ویروس از طریق وسایل حمل و نقل عمومی است، گفت: مردم باید از مترو، اتوبوس و تاکسی کمتر استفاده کنند.

کریم در پایان تاکید کرد: هنوز راه درازی برای عبور از پیک بیماری کرونا پیش رو داریم و در این راه اگر بگوییم ۳۰ پله باید طی شود، ما حتی یک پله را هم طی نکرده ایم و هنوز بسیاری با کرونا مواجهه نشده اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز