مصونیت موقت در برابر کرونا ویروس با واکسن خوراکی فلج اطفال

۱۳۹۹/۰۲/۰۶ - ۱۶:۰۰:۰۲
کد خبر: ۹۹۳۱۰۳
مصونیت موقت در برابر کرونا ویروس با واکسن خوراکی فلج اطفال
دکتر رابرت گالو از دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند، کاشف واکسن HIV معتقد است که واکسن خوراکی فلج اطفال (OPV) باهدف بخشی دوباره ابزاری در مقابله با کرونا ویروس خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دکتر گالو گفت: واکسن فلج اطفال به‌منظور محافظت در برابر برخی عفونت‌های ویروسی و باکتریایی به‌غیراز فلج اطفال، ازجمله آنفلوانزا طراحی‌شده است.

وی گفت: به دلیل اینکه تولید واکسن کروناویروس ماه‌ها برای کارایی و ایمنی زمان لازم دارد، می‌توان تا آن زمان از واکسن‌های ایمن موجود (آنتی‌ژن تضعیف‌شده) که از لحاظ بالینی تایید شده هستند، برای حفاظت در برابر بیماری کووید-19 استفاده کرد.

دکتر کنستانتین چوماکوف از سازمان غذا و داروی ایالات‌متحده و مدیر مرکز شبکه ویروس دکتر گالو در مورد کارایی واکسن فلج اطفال در حفاظت در برابر کووید-19با وی هم‌عقیده است.

وی و دکتر گالو معتقدند که این واکسن نه‌فقط در برابر فلج اطفال مؤثر است، بلکه ویژگی‌های دیگر ازجمله دفاع ذاتی سیستم ایمنی بدن را نیز فعال می‌کند که در مقابله با بیماری کووید-19 مفید است.

در آزمایش‌های بالینی انجام‌شده در دهه 1970 زمان شیوع آنفلوانزای فصلی، این واکسن به‌عنوان سپری در برابر این بیماری بود.

آنان به محافظت غیراختصاصی واکسن‌هایی مانند ب ث ژ، سرخک و دیگر واکسن‌ها نیز اشاره کردند.

دکتر گالو خاطرنشان کرد: مدت‌زمان مصونیت ذاتی OPV در برابر کووید-19 مشخص نیست، اما تخمین زده‌شده که این واکسن محافظت یک تا دوماهه در برابر این ویروس ایجاد می‌کند.

دکتر گالو در ادامه افزود: باوجوداینکه ویروس فلج اطفال و کووید-19 دارای  RNA ویروسی هستند، برای اطمینان از کارایی OPV برای ایمنی موقت در برابر این بیماری آزمایش بالینی انجام خواهد شد.

وی احتمال آزمایش این واکسن بر روی بیماران بیمارستان Mt Sinai ، نیویورک و انستیتوی ویروس‌شناسی انسانی در دانشگاه مریلند را نیز اعلام کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز