در سحری و افطاری چه بخوریم و چه نخوریم؟

۱۴۰۲/۰۱/۱۰ - ۰۲:۰۵:۳۳
کد خبر: ۹۹۴۲۵۳
در سحری و افطاری چه بخوریم و چه نخوریم؟
دبیر انجمن تغذیه البرز گفت: افطار با زولبیا و بامیه ،آش رشته غلیظ ،حلوا ، دسرهای بسیار شیرین ، چرب و حتی آب یخ برای افراد روزه دار اصلا توصیه نمی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ زهرا احدی ،دبیر انجمن تغذیه البرز گفت: در ماه مبارک رمضان برای باز کردن افطار حلیم کم چرب، سوپ و آش های رقیق، خرما،توت ،کشمش، چای کم رنگ، شیر ولرم و فرنی  مناسب  است .

دبیر انجمن تغذیه البرز افزود: زولبیا و بامیه ،آش رشته غلیظ  ،حلوا ، دسرهای بسیار شیرین ، چرب و یا آب یخ برای افراد روزه دار توصیه نمی شود.

احدی گفت : روزه داران از مصرف مواد غذایی شیرین مانند زولبیا و بامیه در سحر نیز پرهیز کنند زیرا باعث افت سریع قند خون و احساس گرسنگی در طول روز می‌شود .

او افزود: برای مهار تشنگی از خوردن غذاهایی مانند انواع نوشابه‌ ها، بادمجان، سوسیس و کالباس، سس مایونز، سیر، پیاز و فلفل در وعده سحری اجتناب  شود.

دبیر انجمن تغذیه البرز گفت: برای پیشگیری از بوی آزار‌دهنده دهان در طول روز، از مصرف سیر و پیاز در وعده سحر پرهیز شود و ضمن این که رعایت نکات بهداشتی برای تأمین مواد مغذی موردنیاز بدن سبب افزایش طاقت روزه داران در مقابل گرسنگی و تشنگی طولانی مدت  در فصل های بهار و تابستان  از کم آبی بدن می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز