مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل:

ثبت بیش از ۴ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان اردبیل

۱۳۹۹/۰۲/۱۰ - ۱۳:۴۷:۴۴
کد خبر: ۹۹۵۲۷۵
ثبت بیش از ۴ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان اردبیل
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: بیش از ۴ میلیون ۴۹۴ هزار تردد در فروردین ماه سال جاری در محورهای مواصلاتی استان به ثبت رسید.

به گزارش برنا،علی رحمتی که در جلسه کمیسیون ایمنی راههای استان در استانداری اردبیل سخن می گفت افزود: این میزان تردد توسط 64 سامانه تردد شماری به ثبت رسیده است.

وی میانگین سرعت استان را در این مدت 72 کیلومتر بر ساعت عنوان کرد و گفت: بخاطر شیوع ویروس کرونا و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی میزان تردد فروردین 99 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 53 درصد کاهش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره به اینکه بیشترین تردد با 403 هزار مورد در محور اردبیل – آستارا و بالعکس به ثبت رسیده گفت: در محور اردبیل - مغان و بالعکس محدوده سه راهی صحرا 394 هزار تردد و اردبیل - خلخال و بالعکس نیز 304 هزار به ثبت شده است.

رحمتی هوشمندسازی جاده های استان را از جمله برنامه های مهم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل دانست و تصریح کرد: علاوه بر 66 سامانه تردد شمار، 40 دوربین نظارت تصویری، 40 سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت و 2 سامانه توزین حین حرکت نیز در محورهای مواصلاتی استان اردبیل فعال است.

مدیرکل راهداری و حمل و ‌نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در 11 ماه سال گذشته، استان اردبیـل با کاهش 19.5 درصدی متوفی های تصادفات برون شهری رتبه اول کشور را کسب کرد.

رحمتی با قدردانی از تلاش های همه دستگاههای حاضر در این کمیسیون و فعالان رسانه ای تصریح کرد: بر اساس گزارش ها و بررسی های انجام شده توسط دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و‌نقل جاده‌ای کشور در مجموع تصادفات برون شهری و روستائی نیز استان اردبیل با کاهش 11درصدی در رتبه 4 کشوری قرار گرفت.

وی ایمن سازی محورها، اصلاح و حذف نقاط حادثه خیز را از اولویت های اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان دانست و گفت: از 26 نقطه حادثه خیز شناسایی شده در محورها 11 مورد حذف و اصلاح شده و عملیات اصلاح 8 نقطه دیگر نیز درحال اجراست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز