مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های لرستان:

بانک اطلاعاتی روزنامه نگاران لرستان ایجاد می شود/ صدور کارت عضویت خبرنگاران

۱۳۹۹/۰۲/۱۱ - ۱۴:۴۴:۴۹
کد خبر: ۹۹۵۷۱۸
بانک اطلاعاتی روزنامه نگاران لرستان ایجاد می شود/ صدور کارت عضویت خبرنگاران
سید احمدموسوی از ایجاد بانک اطلاعات روزنامه نگاران و سامان دهی فعالان فضای مجازی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ؛جلسه هیئت مدیره خانه مطبوعات با حضور سید احمد موسوی مدیرعامل خانه مطبوعات ، حسن ایزدی رئیس خانه مطبوعات ، محدثه مقدم ، صغری سپهوند ، ابوطالب طرهانی نژاد، اکبر بابایی از اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات ، علی حسینی و پیام عالیخانی بازرسین خانه مطبوعات استان ، کیانوش سوری  مسئول مطبوعات و خبرگزاری های اداره کل ارشاد لرستان و سهراب فرشاد مشاور حقوقی خانه مطبوعات در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

 در ابتدای جلسه مدیر عامل خانه مطبوعات و رسانه های لرستان گزارشی از عملکرد و مجموعه اقداماتی که در این مدت انجام شده بود را ارائه نمودند.

سید احمد موسوی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته رویکرد خانه مطبوعات بحث های خدماتی و رفاهیات برای خبرنگاران بود ، افزود: در سال ۹۹ بنا داریم که بیشتر در حوزه های اجرایی و ساماندهی خبرنگاران فعالیت نماییم. 

او تصریح کرد: شاید تنها صنفی باشیم که هیچ گونه سابقه ای از اعضای جامعه هدف نداریم و این یک ضعف بزرگ برای خانه مطبوعات از قبل تا الان می باشد  در همین راستا بنا داریم برای اولین بار بانک اطلاعاتی روزنامه نگاران و خبرنگاران لرستان را تشکیل دهیم و چه به صورت تشکیل پرونده و چه به صورت سیستمی اطلاعات رسانه ای و شخصی هر خبرنگار ثبت شود.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های لرستان خاطرنشان  کرد: یکی از دغدغه‌هایی که اکثر اصحاب رسانه ، مدیران و روابط عمومی ادارات استان دارند بحث ساماندهی کمی و کیفی خبرنگاران استان لرستان می باشد ، که با راه اندازی بانک اطلاعاتی و پشت بند آن احراز هویت هر خبرنگار و در صورت فعال بودن و دارا بودن دانش رسانه ای کارت عضویت با اعتبار سه سال برای آن ها صادر می شود.

موسوی با بیان اینکه یکی دیگر از چالش های امروزه فضای مجازی پراکندگی کانال های اطلاع رسانی می باشد، گفت: امروزه در فضای مجازی هر شخص یک کانال ایجاد کرده و به نام خبرنگار و بدون هیچ مدرک و آموزشی در حوزه رسانه فعالیت می کند، که با تشکیل کمیته رصد و ساماندهی فعالان فضای مجازی، تمام کانال های خبری و فعالین فضای مجازی شناسایی و طی نشستی با مسئولین این کانال ها موارد حمایتی خانه مطبوعات به انها ابلاغ  و در صورت نیاز نیز به ان ها  آموزش های لازم رسانه ای  داده می شود تا ضمن بهرمندی از خدمات خانه مطبوعات بصورت قانونمند به فعالیت خود ادامه دهند .

در ادامه با پیشنهاد سید احمد موسوی مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های لرستان دو مصوبه یعنی تشکیل بانک اطلاعاتی روزنامه نگاران و ساماندهی کانال های خبری فضای مجازی و وصول حق عضویت یکساله اعضا مطرح شد ، که پس از بررسی پیشنهادات توسط اعضای هیات مدیره و اظهار نظر کارشناسی هر کدام از اعضای حاضر در جلسه رای گیری انجام  و با موافقت حداکثری به تصویب رسید.

در پایان این جلسه حکم آقای هادی کردعلیوند بعنوان مسئول روابط عمومی خانه مطبوعات و رسانه های لرستان به ایشان اعطا گردید، همچنین جناب آقای اکبر بابایی مفرد عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات با پیشنهاد مدیرعامل و موافقت اعضا با حکم ایزدی رییس هیات مدیره بعنوان مسئول رصد و شناسایی فعالان فضای مجازی خانه مطبوعات لرستان منصوب شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز