آخرین آمار مبتلایان به کرونا در استان کردستان تا ۲۰ اردیبهشت ۹۹

۱۳۹۹/۰۲/۲۰ - ۱۷:۳۰:۲۱
کد خبر: ۹۹۹۶۲۷
آخرین آمار مبتلایان به کرونا در استان کردستان تا ۲۰ اردیبهشت ۹۹
از ابتدای شیوع کرونا در کردستان تاکنون هزار و ۷۹۵ نفر از هم استانی‌ها به کروناویروس مبتلا شده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دکتر فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ابتلای قطعی هزار و ۷۹۵ نفر از هم استانی‌ها به کروناویروس از ابتدا تا پیش از ظهر امروز شنبه بیستم اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ خبر داد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس در استان تا پیش از ظهر امروز تعداد ۱۷۹۵ بیمار مبتلای قطعی شناسایی شده است.

رضاعی گفت: شهرستان‌های سقز ۳۸۷ نفر، سنندج ۵۰۵ نفر، بانه ۲۱۸ نفر، قروه ۱۴۵ نفر، دیواندره ۱۲۷ نفر، بیجار ۱۰۶ نفر، مریوان ۱۰۹ نفر، کامیاران ۸۷ نفر، دهگلان ۸۶ نفر و سروآباد ۲۵ نفر مبتلای قطعی به کروناویروس دارند.

او ابراز داشت: از ابتدا تاکنون تعداد کل آزمایشات انجام گرفته برابر ۵۳۰۵ نمونه است که از این تعداد ۱۷۹۵ مورد مثبت، ۳۲۸۳ مورد منفی و ۲۲۷ مورد اعلام نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: متاسفانه ۱۳۳ نفر از هم استانی‌های عزیزمان (۳۵ نفر در سقز، ۲۸ نفر در سنندج، ۱۹ نفر در قروه، ۱۹ نفر در بانه، نه نفر در کامیاران، نه نفر در بیجار، هفت نفر در مریوان، پنج نفر در دیواندره و دو نفر در دهگلان) به دلیل ابتلاء به کروناویروس فوت شده‌اند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های مرتبط دفن گردیده‌اند.

او با اعلام ۹۶۹ بیمار بهبود یافته و اشاره به اهمیت مرحله‌ی اول غربالگری بیماری کرونا در روند پیشگیری و کنترل بیماری تا به امروز، گفت: اولویت در غربالگری مرحله دوم، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند بنابراین از مردم عزیز استان خواهشمندیم با پاسخگویی به شماره تماس ۴۰۳۰ با مراقبین سلامت و بهورزان همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز