رئیس شورای اسلامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه خبر داد؛

جزئیات مسیر قطار بین‌شهری اصفهان،شاهین‌شهر/ سهولت رفت و آمد از شمال به جنوب کلان‌شهر اصفهان

۱۳۹۹/۰۲/۲۸ - ۱۲:۲۰:۱۷
کد خبر: ۱۰۰۳۲۵۱
جزئیات مسیر قطار بین‌شهری اصفهان،شاهین‌شهر/ سهولت رفت و آمد از شمال به جنوب کلان‌شهر اصفهان
رئیس شورای اسلامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت:پروژه قطار بین‌شهری اصفهان،شاهین‌شهر عامل مهمی در کاهش استفاده از خودرو‌های شخصی در این مسیر دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، رئیس شورای اسلامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه، با بیان اهمیت اتصال پروژه قطار شهری شاهین‌شهر به خط یک مترو، گفت: اتصال این پروژه به خط یک مترو اصفهان که شامل ایستگاه‌های: قدس، بهارستان، کاوه، چمران، شهدا، انقلاب، دانشگاه اصفهان، صفه می‌شود.

اسماعیل فرهادی ادامه داد: این پروژه منجر به سهولت رفت و آمد از شمال به جنوب کلان‌شهر اصفهان شده و رفت‌و آمدهایی که در حال حاضر، به‌واسطه خودروی شخصی یا وسایل حمل و نقل عمومی در مسیر بزرگراه آزادگان و آزادراه معلم در این مسیر صورت می‌گیرد، قاعدتاً کاهش چشمگیری می‌یابد.

عضو شورای اسلامی شهرستان، تصریح نمود: اتصال ایستگاه دانشگاه صنعتی به ایستگاه قدس نیز به‌صورت سازه بتنی غیر هم‌سطح در امتداد بلوار امام خمینی(ره) اصفهان به‌طول حدود ۵/۵کیلومتر در تعهد شهرداری اصفهان قرار دارد.

 فرهادی در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته در بحث اجرایی این پروژه، عنوان کرد: در حال حاضر قرارداد بخشی از عملیات زیرسازی و دیوارسازی فاز اول مسیر ریلی شاهین شهر_ اصفهان به اعتبار شصت میلیارد تومان با پیمانکار منعقد شده و تجهیز کارگاه و عملیات اجرای مسیر در حال انجام است.

در خصوص روند اخذ مجوز پروژه قطار بین‌شهری اصفهان شاهین‌شهر اظهار کرد: در تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۹۸ جلسه شورای عالی فنی و امور زیربنایی با حضور وزیر محترم راه و شهرسازی و معاونین ایشان و مسئولین استانی و روسای سازمان‌های کشوری، تشکیل و مصوبه عبور مترو از رفیوژ میانی بزرگراه آزادگان پس از سالها انتظار صادر و تاییدیه نهایی آن در شورای عالی هماهنگی ترافیک وزارت کشور در جلسه ۲۸ دی سال گذشته با حضور معاون عمرانی وزارت کشور به تصویب رسید.

 فرهادی، پروژه قطار بین‌شهری اصفهان شاهین‌شهر را عامل مهمی در کاهش استفاده از خودرو‌های شخصی در این مسیر دانست و اظهار امیدواری کرد زین پس تردد با معدودیت و کنترل بیشتری صورت بگیرد.

وی ضمن اشاره به مشخصات ابر پروژه قطار بین‌شهری اصفهان_ شاهین‌شهر، افزود: این پروژه، به‌طول ۱۳/۲ کیلومتر و کریدور به عرض ۱۰متر با دیوار حائل بصورت بتن مسلح بوده که در مسیر خود دارای پنج تقاطع غیرهم‌سطح و چهار ایستگاه شامل: بختیار‌دشت، پالایشگاه، نیروگاه شهید محمد منتظری، میدان ولیعصر (عج) می‌شود و همچنین اعتبار مورد نیاز این پروژه حدود هزار و چهارصد میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

فرهادی افزود:  بودجه لازم برای این پروژه از بخش دولتی و شهرداری و با تمهیدات صورت گرفته، بزودی با مشارکت بخش خصوصی، تامین می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز