رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اصفهان خبرداد:

رهاسازی یک بزمجه بیابانی در زیستگاه طبیعی اصفهان

۱۳۹۹/۰۳/۱۸ - ۱۴:۵۸:۴۶
کد خبر: ۱۰۱۲۱۳۲
رهاسازی یک بزمجه بیابانی در زیستگاه طبیعی اصفهان
یک بزمجه بیابانی در روستای گیشی منطقه براآن شمالی این شهرستان در منزلی با کمک نیرو‌های آتش نشانی زنده گیری شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ محمود قهرمانی گفت: این بزمجه بیابانی در روستای گیشی منطقه برآن شمالی این شهرستان در منزلی با کمک نیرو‌های آتش نشانی زنده گیری شد.

وی افزود: بزمجه‌ها به خصوص بزمجه بیابانی با توجه به نوع تغذیه‌ای که دارند در حفظ تعادل جمعیت حشرات، خزندگان کوچک در طبیعت نقش دارند و برخی از آن‌ها با خوردن لاشه حیوانات به پاک‌سازی محیط زیست کمک می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اصفهان گفت: شهروندان در صورت مواجه شدن با حیوانات وحشی، مراتب را به نهاد‌های مربوط اطلاع دهند و از نزدیک شدن به آن‌ها پرهیز کنند.

بُزمَجّه یا بُزمَجه، نام گروهی از خزندگانِ عمدتاً بزرگ جثه است و بیش از ۷۳ گونه بزمجه در دنیا وجود دارد که در ایران بزمجه بنگال و بزمجه بیابانی وجود دارد. بزمجه در نواحی بیابانی و نیمه بیابانی، زمین‌های ماسه‌ای با سطوح ناهموار، خاک‌های رسی، در دامنه کوه‌ها، تپه‌ها و دشت‌ها با پوشش گیاهی استپی شامل بوته‌ها، درخت‌ها و نیز اطراف زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها زندگی می‌کند و از پستانداران کوچک، خزندگان، پرندگان، تخم پرندگان و خزندگان، عقربها، حشرات بزرگ، و وزغ‌ها تغذیه می‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز