مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان:

یک سوم صنایع دستی ایران تولید اصفهان است/ رکود ویرانگر کرونا بر صنایع دستی

۱۳۹۹/۰۳/۲۰ - ۱۰:۲۵:۲۷
کد خبر: ۱۰۱۳۰۳۱
یک سوم صنایع دستی ایران تولید اصفهان است/ رکود ویرانگر کرونا بر صنایع دستی
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت:در بهار امسال، ویروس کرونا باعث شد تا هنرمندان و فعالان حوزه صنایع دستی استان همانند سایر زحمتکشان ایران زمین دچار رکودشوند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،فریدون الله یاری به مناسبت روز جهانی صنایع دستی و پاسداشت هفته صنایع دستی اظهار داشت:دهم ژوئن (بیستم خردادماه) که همه ساله توسط سازمان جهانی صنایع دستی، روز جهانی تجلیل از صنایع دستی و هنرمندان سنتی نامگذاری شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت:اگر نگاهی عمیق به سیر تطور حیات فرهنگی و تمدنی مردم این سرزمین به ویژه در فلات مرکزی ایران داشته باشیم،در می یابیم که انسان در این خطه، حداقل بر اساس کاوش های باستان شناسی در تپه های سیلک کاشان از بیش از 7 هزار سال قبل با هنر سفالگری آشنا شده و بیش از 6 هزار سال پیش چرخ سفالگری را اختراع کرد و از آن پس بود که انسان در کنار تکاپوی دائمی برای ادامه حیات خود نگاهی ویژه نیز به هنر برای بهبود زندگانی خود داشت.

وی ادامه داد:پس هنر همواره گام به گام با حیات فرهنگی و تمدنی مردم این سرزمین در طول هزاره های متمادی همراه بوده است. با این وصف بیهوده نیست که امروز نزدیک به دوسوم صنایع دستی و هنرهای سنتی جهان در ایران و بیش از یک سوم هنرهای دستی بشریت در استان اصفهان جای گرفته است.

الله یاری تصریح کرد: در پایان سال گذشته و در بهار امسال، با کمال تاسف، شیوع ویروس کرونا باعث شد تا هنرمندان و فعالان حوزه صنایع دستی استان همانند سایر زحمتکشان ایران زمین دچار رکودشوند.

وی ادامه داد:اگر چه این زحمات سخت و طاقت فرسا بود، با این حال امید می رود تا همانند نیاکانمان که بارها و بارها از مخاطرات گوناگون با اتکاء به خداوند متعال و همچنین با خلاقیت، نوآوری و حمایت از یکدیگر سرافرازانه از این بحران عبور کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز