استاندار اصفهان:

واحدهای متخلف بهداشتی در اصفهان با نصب پارچه نوشته معرفی می‌شوند

۱۳۹۹/۰۴/۱۱ - ۱۴:۰۷:۰۱
کد خبر: ۱۰۲۳۱۹۹
واحدهای متخلف بهداشتی در اصفهان با نصب پارچه نوشته معرفی می‌شوند
استاندار اصفهان گفت: برخورد با واحدهای متخلف در استان جدی خواهد بود و باید این واحدها با نصب پارچه نوشته معرفی شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، عباس رضایی در سی و هشتمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تاکید کرد: البته لازم است واحدهایی مقید به این امور نیز  تشویق و به مردم معرفی شوند.

وی یادآور شد: نظارت مردمی نقش مهمی در جلوگیری از فعالیت واحدهای متخلف بهداشتی دارد لذا مردم، رعایت نکردن موازین بهداشتی را به شماره ۱۹۰ گزارش کنند.

استاندار اصفهان اضافه کرد: مردم باید با ارائه کدهای بهداشتی واحدهای متخلف در این زمینه فعال باشند و سازمان‌ها نیز بر رعایت اصول بهداشتی در زیر مجموعه خود اهتمام بورزند.

وی اضافه کرد: هر سازمان با معرفی یک رابط بهداشتی و توجیه آنها توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان، مباحث بهداشتی را دنبال کند.

رضایی ادامه داد: همانگونه که پیش از این از سوی مدیریت استان، اهتمام به نماز را یکی از مولفه‌های ارزشیابی مدیران دولتی عنوان شد، از امروز نیز رعایت موازین بهداشت بویژه در مدیریت بیماری کرونا از مولفه‌های ارزشیابی مدیران در جشنواره شهید رجایی قرار خواهد گرفت‌.

وی عادی شدن مواجهه با بیماری کرونا را خطری موثر در شیوع بیماری کرونا عنوان کرد و افزود: گاهی مدیران دولتی نیز به این مساله توجهی ندارند و کرونا برای آنها امری عادی شده است لذا اگرچه باید چرخ اقتصاد بچرخد ولی باید تمهیدات زندگی با کرونا را بیاموزیم و به آن عمل کنیم.

رضایی خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک توسط مدیران در رسانه‌ها این پیام را دارد که بیماری کرونا هنوز تمام نشده است و باید نسبت به این امر اهتمام لازم را داشت.

استاندار اصفهان با بیان اینکه مساجد در حوزه پیشگیری از کرونا خوب عمل کرده‌اند، هشدار داد: گزارش‌ها از بازار و عرصه حمل و نقل عمومی نشان می‌دهد که احتمال انتقال ویروس کرونا در این مراکز وجود دارد.

وی با تاکید بر جایگاه آموزش و تاثیر آن در جامعه افزود: صدا وسیما در حوزه فرهنگ‌سازی و آموزش خوب عمل کرده و هیچ محدودیتی در آگاه سازی در باره بیماری کرونا نداشته و این روند نیز با قدرت ادامه دارد ولی باید توجه داشت که فقط صدا وسیما در آموزش عمومی مسوولیت ندارد.

رضایی با اشاره به محدودیت‌های نظارتی معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تاکید کرد: بطور قطع این امکان برای دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان نیست که برای هر مرکزی، ناظری تعیین کنند بلکه باید در حوزه فرهنگ‌سازی به گونه‌ای عمل شود که همه مردم در درجه اول عامل به دستورات بهداشتی باشند و در درجه بعد به عنوان ناظر، نقش ایفا کنند.

استاندار اصفهان، بسیج کلیه ظرفیت‌های تبلیغی و رسانه‌ای استان برای فرهنگسازی و آموزش عمومی از جمله اعزام اکیپ‌های آموزشی به ادارات، سازمان‌ها، مساجد با همکاری نهادها و سازمان‌های داوطلب و بسیج، استقرار ایستگاه‌های آموزشی در سطح شهر و بهره‌گیری از کلیه فرصت‌ها و توانمندی‌های رسانه‌های محلی و ملی را ضروری توصیف کرد.

رضایی تاکید کرد: زدن ماسک اعم از ماسک‌های سه لایه یا پارچه‌ای به معنای احترام به دیگران است و به این معناست که حفظ جان مخاطب یا همراهان برای هر فردی مهم است لذا این مساله باید به صورت گسترده تبلیغ شود.

وی با بیان اینکه قطار شهری استان ظرفیت جابه‌جایی ۱۱۰ هزار مسافر را داراست، اظهار داشت: در زمان حاضر قریب ۳۶ هزار مسافر با این وسیله حمل و نقل عمومی تردد می‌کنند و مدیران آن اخیرا در مصاحبه‌ای بر ضرورت استفاده از  ماسک و ممانعت از افراد بدون ماسک تاکید کرده‌اند و در  ایستگاه‌ها نیز ماسک به قیمت مناسب به فروش می‌رسد.

وی تاکید کرد: سایر وسایط حمل و نقل عمومی نیز وظیفه دارند تا با بسیج ظرفیت‌های خود، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

استاندار اصفهان تاکید کرد: استفاده از ماسک در هر شهرستانی که در وضعیت قرمز یا نارنجی قرار گرفت از ۱۵ تیر الزامی است و با اعمال محدودیت‌ها مواجه خواهد شد.

وی همچنین اعلام کرد: فرمانداران استان، پدالی کردن سیستم روشویی مدارس را با هماهنگی آب و فاضلاب و سازمان نوسازی و بهسازی مدارس، انجمن اولیا و مربیان مدارس و خیرین بسرعت دنبال کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز