مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان:

کسری مخزن آب استان اصفهان سالیانه ۴۰۸ میلیون متر مکعب است

۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۰۸:۱۵:۲۲
کد خبر: ۱۰۳۲۳۰۶
کسری مخزن آب استان اصفهان سالیانه ۴۰۸ میلیون متر مکعب است
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، کسری مخزن آب استان را سالیانه 408 میلیون متر مکعب اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ مسعود میر محمد صادقی  افزود : در استان اصفهان 35 محدوده مطالعاتی وجود دارد که 27 منطقه آن ممنوعه است.

وی با تأکید بر این که حدود سه میلیارد و 500 میلیون مترمکعب سالانه از چاه‌های مجاز و غیرمجاز در اصفهان برداشت می‌شود، خاطرنشان کرد: در استان حدود 60 هزار حلقه چاه وجود دارد که از این تعداد حدود 40 هزار حلقه مجاز، 10 هزار حلقه متروکه غیرمجاز و 10 هزار حلقه فعال غیرمجاز است.

وی با بیان اینکه برداشت از چاه‌های غیرمجاز حدود 350 میلیون متر مکعب است، تصریح کرد: برداشت‌های اضافی از مخازن آب مشکلات پیچیده‌ای را در استان رقم زده است که علاوه بر افت آبخوان باعث فرونشست شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با تأکید بر اینکه بیشترین فرو نشست در دشت مهیار شمالی 50 سانتی‌متر است، افزود: به ترتیب دشت دامنه اصفهان با 40 سانتی‌متر، برخوار 35 سانتی‌متر و گلپایگان با 28 سانتی‌متر فرو نشست در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به این که فرو نشست به دشت‌های اصفهان محدود نمی‌شود، تصریح کرد: در منطقه شهری اصفهان که آثار باستانی و تاریخی وجود دارد، فرونشست زمین 3 سانتی‌متر بوده است.  

میرمحمد صادقی با تأکید بر طرح احیا و تعادل بخشی افزود: این طرح یکی از پروژه‌های اصلی وزارت نیرو در چند سال گذشته است و از زمان اجرای آن توسط همکاران ما در شرکت آب منطقه‌ای اصفهان حدود 6000 حلقه چاه غیرمجاز پر و مسدود شده است که از این محل حدود 200 میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه‌جویی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به نصب 5000 کنتور هوشمند روی چاه‌های مجاز خاطرنشان کرد: از این روش نیز در مصرف آب 160 میلیون متر مکعب صرفه‌جویی شده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال 99، حدود یکصد دستگاه حفاری غیرمجاز و تجهیزات آن در اصفهان توقیف شده است که آمار کلی آن 3000 دستگاه تا کنون است .

میرمحمد صادقی با تآکید بر مشارکت همه مردم و ذینفعان و اعلام دوباره شماره تلفن 3848، افزود: مردم می‌توانند در سراسر استان از طریق تماس با این سامانه در تمام طول شبانه روز گزارش تخلفات از قبیل حفاری، لایروبی و کف شکنی غیر مجاز چاه، بهره برداری از چاه‌های فاقد پروانه برداشت پساب از فاضلاب شهری، برداشت غیرمجاز از کانال‌ها و شبکه‌های آبیاری، تصرف و ساخت و ساز غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه‌ها و ساخت، نگهداری، حمل و تردد انواع دستگاه‌های حفاری غیرمجاز را مطرح کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز