رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

مدیریت شهری به جوانان باور دارد

۱۳۹۹/۰۵/۰۱ - ۱۷:۲۸:۳۹
کد خبر: ۱۰۳۳۲۴۰
مدیریت شهری به جوانان باور دارد
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: جوانان اصفهانی برای مدیریت شهری از اهمیت بالایی برخوردارند و مدیریت شهری به آنها باور دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ علیرضا نصراصفهانی در برنامه شهر، شهروند و شورا که به صورت زنده از رادیو اصفهان پخش می‌شود، با بیان اینکه در شهر اصفهان جوانانی زندگی می‌کنند که برای مدیریت‌ها فرصت هستند و باید بتوانیم از این فرصت ها بهترین استفاده را ببریم، گفت: باید بتوانیم از حمایت جوانان در زمینه‌های مختلف استفاده کنیم زیرا این قشر برای هر شهر و کشوری سرمایه‌های اجتماعی هستند و باید از این سرمایه‌ها به درستی استفاده کرد.

وی افزود: جوانان اصفهانی برای مدیریت شهری از اهمیت بالایی برخوردارند و مدیریت شهری به آنها باور دارد و به همین دلیل به دنبال این است که از توانمندی جوانان در جایگاه مناسب استفاده کند تا این هدف فقط در حد شعار باقی نماند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: زمانی که صحبت از باور می‌شود یعنی اینکه به توانمندی جوانان یک شهر باید توجه داشت و نه فقط صرف به کارگیری چند جوان را مدنظر قرار داد و بعد قضیه را فراموش کرد، اصلا چنین باوری در مدیریت فعلی شهر وجود ندارد و جوانان و توانمندی آنها به صورت گسترده مدنظر است.

نصر اصفهانی با اشاره به اینکه توانایی جوانان را در پیشبرد اهداف شهری باید مدنظر قرار داد، گفت: جوانان باید این مسیر را هموار کنند. امروز تعداد قابل توجهی از جوانان در مسئولیت‌های مدیریتی متوسط به بالای شهری به کار گرفته شده‌اند و در این زمینه هم مدیریت شهری و هم خود را سربلند کرده‌اند البته به دلیل تراکم نیروی انسانی بالا به کارگیری جوانان شرایط دشواری دارد.

وی تصریح کرد: امروز از جوانان درون شهرداری نیز استفاده شده و سعی شده که آنها بر اساس توانمندی‌هایشان ارتقا شغلی دریافت کنند هرچند که برای به کارگیری جوانان از آزمون‌های استخدامی بهره بردیم که نمونه نزدیک آن برگزاری آزمون استخدامی آتش‌نشانی بود که توسط نهاد دیگری به غیر از شهرداری یعنی جهاد دانشگاهی و در سلامت کامل برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان نیازمند پنج هزار نیرو است، اما در حال حاضر هفت هزار نیرو در این نهاد فعال اند، گفت: ما به دنبال حفظ این نیروی انسانی هستیم و به همین دلیل است که در حال حاضر جاگزینی برای افراد بازنشسته نیز به ندرت صورت می‌گیرد و نیروی جای آنها به کار گرفته نمی‌شود.

نصراصفهانی به مصوبه ممانعت از به کارگیری نیروهای بازنشسته در شهرداری اصفهان پیش مصوبه مجلس اشاره کرد و افزود: اینگونه مصوبات در راستای هموار کردن مسیر استفاده از جوانان بوده که البته در مواردی خاص از نیروهای بازنشسته در جایی که نیازمند تجربه بوده ایم استفاده کرده‌ایم با این حال تلاش شورا بر این است که از نیروهای جوان متخصص و توانمند تا حد امکان استفاده شود. از سوی دیگر مصوبه حمایت از استارتاپ‌ها را داشته‌ایم که زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا آنها با حداقل مشکل در کنار یکدیگر جمع شوند و توانایی‌های خود را عرضه کنند.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه افرادی به شورای شهر برای کار مراجعه می‌کنند که نخبه و تحصیل کرده هستند و به دنبال شغل می‌گردند اما باید گفت ظرفیت شهرداری برای به کار گرفتن افرادی که مستقیماً به شورای شهر مراجعه می‌کنند، پر است و گاهی در سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها پیگیر کار آن‌ها می‌شویم که اغلب نیز با ناکامی مواجه می‌شویم و این موارد روز به روز بیشتر می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: نداشتن شغل توسط یک جوان یعنی ایجاد یک آسیب اجتماعی، بانک اطلاعاتی در مورد جوانان تحصیل کرده و نیروی آماده به کار در شورای شهر وجود ندارد و این وظیفه مربوط به اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی است، ممکن است مدیریت شهری با توجه به مراجعاتی که جوانان برای پیدا کردن شغل داشته‌اند، اطلاعاتی در این زمینه داشته باشد، همچنین کمیسیون امور اجتماعی شورا نیز می‌تواند در این زمینه ورود پیدا کند تا از وضعیت جوانان و نوجوانان شهر در سنین مختلف اطلاع داشته باشیم.

نصر اصفهانی اظهار کرد: شهردار اصفهان در شروع کار خود گروه مشاوران جوان را تشکیل داد و اکنون به‌طور ماهانه با تشکیل جلسه نظرات آنها را در زمینه‌های مختلف جویا می‌شود، در این جلسات نظرات کارآمد جوانان شهر دنبال می‌شود تا به ثمر برسد؛ همچنین تاکنون بیش از ۵۰ جلسه هم‌اندیشی با نخبگان تحت عنوان "اصفهان فردا" نیز برگزار و برای تبادل نظرات بین مدیران شهری و جوانان اقدام شده است.

وی خاطرنشان کرد: مجمع معتمدین محلات در مناطق 15 گانه شهر در حال تشکیل است که تعداد زیادی از این افراد را جوانان تشکیل می‌دهند و شهردار اصفهان نیز مدام به مدیران مناطق خود اعلام کرده که از نظرات جوانان در مناطق مختلف استفاده شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز