رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان:

افزایش آمار طلاق عاطفی/ با وام و بخشنامه، ازدواج جوانان آسان نمی‌شود

۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۲۲:۰۴:۵۰
کد خبر: ۱۰۳۵۶۸۸
افزایش آمار طلاق عاطفی/ با وام و بخشنامه، ازدواج جوانان آسان نمی‌شود
رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان گفت: امروزه همه افرادی که در اطراف جوانان هستند، مانعی برای ازدواج تلقی می‌شوند و باید گفت ما با وام و بخشنامه نمی‌توانیم مشکلات ازدواج جوانان را حل کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ شامگاه یکشنبه کوروش محمدی در سلسله نشست های «چالش های پیش روی جوانان با موضوع ازدواج» گفت:  درحال حاضر متاسفانه مبحث ازدواج  با چالش های زیادی روبه رو است و ما باید به آسیب هایی بپردازیم که در خانواده وجود دارد.

وی ادامه داد: در حالت عادی طلاق عیب خوانده نمیشود، بلکه حلال خداوند است اما زمانی که آمار طلاق افزایش پیدا می‌کند می‌تواند مشکل بزرگی باشد و امروز عدد ازدواج کاهش یافته و این زنگ خطری است برای جامعه است.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: این که می گویند مبحث زنجیره ارزش‌ در جامعه جابه جا شده، این است که ازدواج ها در چهار دهه قبل امروزی نبود و با اینکه ساختار سنتی داشت موفق بود.

محمدی افزود: امروزه متاسفانه شاهد هستیم  در پنج سال اول زندگی، بیشترین آمار طلاق اتفاق می‌افتد و این یک زنگ خطر است، چراکه ما در شرایط ارتباطی و اجتماعی ناموثری به سر می‌بریم و نمی‌توانیم از چالش های زندگی به راحتی عبور کنیم.

وی با بیان اینکه جوانان امروز به صورت احساسی انتخاب های خود را انجام می دهند، گفت: متاسفانه امروز به جوانان ما مشاوره‌های درستی از سوی معلمین و والدینشان ارائه نمی‌شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: زمانی ازدواج به عنوان یک حلقه ارزشی مطرح بود اما امروز انتخاب ها بر مبنای احساسات و بُعد تک معیاری است و باید گفت انتخاب به صورت تک معیاری بسیار اشتباه است و این امر منجر به جدایی می‌شود، در واقع عدم داشتن مهارت های ارتباطی یکی از علل مشکلات جونان و خانواده است و سبب شکاف بین نسل ها می‌شود.

محمدی خبرداد: امروز با پدیده ای به نام افزایش سن ازدواج روبرو هستیم  و اگر نتوانیم تسهیلات را برای ازدواج جوانان فراهم کنیم سن ازدواج افزایش بیشتری خواهد داشت.

وی گفت: در امر تسهیل ازدواج جوانان قطعا به کمک های خیرین نیاز داریم و خیرین را نباید فقط درگیر مسائل مالی کنیم بلکه باید به فضایی هدایتشان کنیم که جوانان را با مشاوره و همدلی به سمت ازدواج سالم سوق دهیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: امروزه همه افرادی که در اطراف جوانان هستند مانعی برای ازدواج تلقی می‌شوند و باید گفت ما با وام و بخشنامه نمی‌توانیم مشکلات ازدواج جوانان را حل کنیم و نیاز به کارشناسی های تخصصی داریم و دستگاه ها باید در این موضوع ورود کنند.

محمدی عنوان کرد: امروزه آمار طلاق عاطفی بسیار بالاتر از آمار طلاق رسمی است و نیاز به یک برنامه ریزی جدی در این حوزه دیده می‌شود، در همین خصوص یکی از بازوان دولت در بهبود رفتارهای اجتماعی سمن های مردمی هستند و اگر مشکلات جوانان در زمینه ازدواج حل شود جوانان خودشان میل به ازدواج خواهند داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز