توجه به نیازمندان در وضع قوانین ضروری است

۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۱۸:۲۵:۴۴
کد خبر: ۱۰۳۹۱۱۹
توجه به نیازمندان در وضع قوانین ضروری است
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان در دیدار با حجت الاسلام حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، گفت: توجه به نیازمندان در وضع قوانین ضروری است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، کریم زارع، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان در دیدار با حجت الاسلام حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به تشریح عملکرد و خدمات این نهاد پرداخت.

زارع در این دیدار با بیان اینکه در یک جامعه مطلوب توجه به نیازمندان در وضع قوانین ضروری است، گفت: صنایع و بنگاه های بزرگ در کنار همه خدماتی که برای جامعه دارند، آسیب هایی نیز به آن وارد می کنند که به فقر و نیازمندی تعدادی از اعضای جامعه منجر شده و حمایت از آنها بر عهده کمیته امداد و سایر نهادهای خدماتی قرار می گیرد و این در حالی است که بنگاه های مذکور به شکل قانونی ملزم به کمک به نهادهای حمایتی نیستند.

وی ایجاد چنین قوانینی را یکی از درخواست های فعالان عرصه خیر و احسان و نهادهای حمایتی عنوان کرد و گفت: توجه ویژه به اعتبار کمیته امداد استان به بهبود وضعیت نیازمندان اصفهانی منجر خواهد شد.

زارع در بخش دیگری از سخنان خود، توانمندسازی مددجویان را یکی از اصلی ترین برنامه های کمیته امداد استان اعلام کرد و گفت: ایجاد شغل برای آنها از مسیر پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال یکی از خدماتی است که با توجه به شرایط خاص ضمانت تسهیلات در بانکها با مشکل جدی مواجه شده است.

وی ادامه داد: در شرایطی که تضامین طلب شده بانک ها توسط اقشار معمولی و غیر نیازمند به سختی فراهم می شود این خانوارهای نیازمند هستند که مشکل دو چندانی در این زمینه خواهند داشت.

زارع تاکید کرد: حل مشکل ضمانت تسهیلات بانکی مددجویان کمیته امداد یکی از درخواستهای به حقی است که می شود از نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی برای بهبود وضعیت نیازمندان و خودکفایی و توانمندی آنها، داشت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات بیشتر مددجویان در کلان شهرها و مناطق پر جمعیت به ویژه در زمینه مسکن مناسب، خاطرنشان ساخت: ۲۸,۵ درصد از ۱۱۵ هزار خانوار تحت حمایت این نهاد، در شهرستان اصفهان ساکن هستند.

حجت الاسلام، حسین میرزایی، نماینده مردم اصفهان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز با تقدیر از خدمات کمیته امداد، اعضای جامعه را به دو دسته کلی توانمندان و نیازمندان قابل تقسیم بندی دانست و گفت: دستور خداوند در مورد افراد توانمند برخورد با عدل و در مورد نیازمندان برخورد با احسان است.

وی ادامه داد: خدمات کمیته امداد در راستای احسان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز